מנכ״ל מארסק: ״רווחיות בלתי מספקת״ ברבעון השני

החברה פרסמה את דוחות הרבעון השני לפיהם הגידול בנפחים גדל ב-4.3%. החברה הודיעה כי ״מארסק קידוחים״ תיסחר באופן עצמאי בבורסה של קופנהגן. סורן סקו: עד סוף השנה נגיע להכנסות של 40 מיליארד דולר


14:14 ,19.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת AP Moller- Maersk מדווחת כי היא הצליחה להגדיל את הכנסותיה למרות מצבו המאתגר של השוק בו היא פועלת. מהחברה נמסר כי ברבעון השני של 2018 החברה הציגה התקדמות ביעדי השינוי העסקי האסטרטגי שהציבה לעצמה לאחר רכישת המבורג סוד. 

 

הכנסות החברה גדלו ב-24% ל-9.5 מיליארד דולר על פני מגזרי הפעילות של החברה, ובניכוי השפעת פעילותה של חברת המבורג סוד - ב-5.7%. החברה מדווחת על צמיחה בהכנסות בתחומי מפתח כגון לוגיסטיקה ושירותים. ההכנסות בתחום הימי גדלו ברבעון השני ב-25% ועמדו על 7 מיליארד דולר או ב-0.6% בניכוי השפעות פעילותה של מהבורג סוד. הגידול בנפחים עמד על 26% או ב-4.3% בניכוי השפעות המבורג סוד – נתונים שאינם שונים מתחזיות הצמיחה במשק שעמדו על סביב ה-4%. 

 

סורן סקו, מנכ״ל מארסק, ציין כי ״עם הכנסות שצמחו ב-24% ברבעון השני המשכנו להציג צמיחה חזקה. הרכישה של המבורגסוד תרמה באופן חיובי לצמיחה במגזר הימי ​​שלנו, ואנו שמחים עם הצמיחה האורגנית הלא-ימית. אנו צופים כי עד סוף השנה נגיע להכנסות של 40 מיליארד דולר - עלייה של כמעט 50% מאז 2016״. 

 

סקו ציין כי ״רווחיות החברה ברבעון השני בתחום הימי הושפעה רבות ממחירי הדלק הגבוהים, ונשארה ברמות בלתי-מספקות. אנו מצפים כי בהמשך השנה יהיה שיפור ברווחיות הודות להוצאות תפעול קטנות יותק ועלייה בתעריפי ההובלה״. 

 

בנוסף, החברה הודיעה כי היא החליטה להפוך את יחידת החברה Maersk Drilling לחברת בת ולרשום את מניותיה בנפרד בבורסה של קופנהגן, דנמרק. מניות החברה ייסחרו בבורסה של קופנהגן החל מתחילת 2019 ולשם כך החברה הבטיחה הון עצמי של 1.5  מיליארד דולר באמצעות קונסורציום של בנקים בינלאומיים כנגד חובות החברה על מנת להבטיח עבור החברה מבנה פיננסי יציב. 

 

סורן סקו, מנכ״ל מארסק, ציין כי ״עם ההחלטה שהתקבלה אודות ׳מארסק קידוחים׳ חברת מארסק יכול להישאר ממוקדת במעבר שלה להיותה חברה המשלבת בין תחבורה ולוגיסטיקה ומפתחת פתרונות שייתנו מענה מקצה לקצה של שרשרת האספקה עבור לקוחותינו. אנחנו משלבים פתרונות דיגיטליים ומעניקים ערך נוסף לשירותים שלנו ומשפרים את חוויית הלקוח. נמשיך להגדיל את ההכנסות, תוך התמקדות ספציפית בהכנסות שלא מהתחום הימי, ובמקביל לשפר את רמת הרווחיות הנוכחית והלא מספקת שלנו״.