מנכ״ל מארסק: מלחמת הסחר תפגע בכלכלת ארה״ב בעיקר

סורן סקו התייחס להיטלי המכס שהטילה ארה״ב על סחרות המגיעות מסין וציין כי היבואנים האמריקאים יפנו לאלטרנטיבות אחרות באסיה כמו וייטנאם ואינדונזיה. ״העלויות הנוספות יגיעו בסופו של דבר לצרכן האמריקאי״


11:09 ,21.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, התייחס ביום שישי האחרון במטה החברה בקופנהגן, למלחמת הסחר המסלימה בין סין וארה״ב וציין כי לדעתו דווקא כלכלת ארה״ב היא זו שתיפגע קשה יותר משאר העולם בשל ההסלמה במלחמת הסחר העולמי. 

 

סקו ציין כי קו היטלי המכס החדשים עשויים להאט את צמיחת הסחר העולמית השנתית ב-0.1% עד 0.3% אם כי לדבריו בארה״ב ההאטה יכולה להגיע ל3% עד 4%. ״וזה בהחלט לא יהיה טוב״. 

 

לדברי סקו, ״הדבר הראשון שהיבואנים האמריקאים יעשו אם יטילו מכס על סחורות מסין יהיה לקנות את הסחורות שלהם בוויטנאם, באינדונזיה או במקומות אחרים באסיה. מותגי הצרכנים בארה״ב כמו נייקי מייצרים בכל אסיה, לא רק במדינה אחת, כך שיהיה אפקט תחליפי״.

 

ארה״ב הודיעה בחודש שעבר על הטלת מכסים בשווי 34 מיליארד דולר לסחורות מסין, בציינה כי מדובר ב״נוהלי סחר בלתי הוגנים״ מצד סין. ממשל טראמפ הודיע כי היא תטיל מכסים נוספים בשווי 16 מיליארד דולר ב-23 באוגוסט, ואף ציינה כי היא לא תירתע מהטלת מכסים על כל היצוא הסיני לארה״ב אשר שוויו השנתי מוערך בכ-500 מיליארד דולר. 

 

״הגורם השני הוא שיש כיום הרבה דברים המיובאים עכשיו לארה״ב, וזה פשוט לא מיוצר בשום מקום בתוך ארה״ב״, אמר סקו. ״אתה לא יכול להשיג נעלי נייקי או סמארטפונים של אפל שמיוצרים בארה״ב. כך שהעלויות הנוספות יגיעו בסופו של דבר אל הצרכן״.