סורן סקו, מנכ״ל קבוצת א.פ מולר – מארסק, יצא בקריאה שאפתנית אל הגופים הרגולטוריים המובילים – קרי ארגון הספנות הבינלאומי של האו״ם, ה-IMO – בה הוא מבקש לבטל את השימוש בכל האניות המשתמשות בדלקים מאובנים באמצע העשור הקרוב.
נזכיר כי קבוצת מארסק הזמינה לאחרונה אניות מכולה ענקיות בעלות מערכת הנעה כפולה שיהיו מסוגלות לנוע באמצעות מתנול ללא פליטת פחמן.
סקו כתב בחשבון הלינקדאין שלו ביום שישי האחרון כי על תעשיית הספנות ללכת בעקבות סקטור הרכב האירופי. ״הנציבות האירופית מציעה לסיים את ייצור מכוניות מנועי הבעירה בשנת 2035. על ה-IMO לעשות את אותו הדבר לגבי אניות המונעות בדלקים מאובנים ולהציב יעדים שאפתניים על מנת להפחית את פליטות הפחמן״.
סקו אף נכנס לפרטים והציע כי הטלת מס פחמן עולמי וקביעת תאריך סיום לשימוש באניות המונעות בדלקים מאובנים ישלחו איתות חזק לסקטור הספנות כולו – כולל מספנות ויצרניות הדלקים.
תאריך סיום גלובלי לשימוש באניות מזהמות, הציע סקו, ייתן מענה לבניית אניות עתידיות וישלים את ההשפעה של תשלום מס עולמי על פליטות פחמן.
סקו תומך בהטלת מס פחמן של עד 450 דולר לטון דלק כדי לגשר על פער המחירים בין דלקים קיימים ומזהמים לבין דלקים אשר אינם פולטים פחמן ונחשבים כעת ״דלקי העתיד״.
נזכיר כי בדצמבר 2018 חברת מארסק היתה חברת הספנות הגדולה הראשונה שהתחייבה להיות נייטרלית מפליטות פחמן עד שנת 2050. באוקטובר 2019 חברת הספנות הדנית ציינה כי מתמקדת בשלושה דלקים להתמקד בהם על מנת להימנע מפליטות פחמן, בהם מתנול, ביוגז ואמוניה.