מנכ״ל MSC: כחברה משפחתית אנחנו חושבים לטווח הרחוק

מנכ״ל חברת MSC סורן טופט השתתף השבוע בכנס השנתי Transpacific Maritime המכונה TPM23 שהתכנס פיזית בקליפורניה לראשונה מאז התפרצות הקורונה. טופט: ״העולם ימשיך להיות גלובלי, אבל עם שרשרת אספקה מבוזרת יותר״


12:42 ,28.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל חברת MSC סורן טופט השתתף השבוע בכנס השנתי Transpacific Maritime   המכונה TPM23. טופט נתן סקירה מפורטת של המשך הצמיחה של החברה, הציפיות להתאוששות כלכלית והמאמצים למימוש שילוח בר קיימא.

 

כנס TPM השנתי מתקיים בלונג ביץ׳, קליפורניה, ונחשב לבין אחד האירועים הגדולים והמשמעותיים ביותר עבור שרשרת האספקה והלוגיסטיקה. זו הייתה ההתכנסות הפיזית הראשונה בקנה מידה מלא עבור TPM מאז התפרצות ה-COVID.

 

״העולם ראה דרך משבר שרשרת האספקה עד כמה חשובה באמת תעשיית הלוגיסטיקה והספנות - אנחנו מזיזים את הסחר העולמי״, אמר סורן טופט בכנס. ״זה באמת הראה את התפקיד הבסיסי שיש לנו, ולקוחות חושבים כעת כיצד להפוך את שרשרת האספקה שלהם לגמישה יותר בעתיד״.

 

שילוח מכולות ישמש כסלע לצמיחת הסחר והמסחר הבינלאומי, ו״הסחר הגלובלי ינצח״ למרות השיבושים של COVID וגורמים גיאו-פוליטיים, ציין סורן. ״העולם ימשיך להיות גלובלי, אבל עם שרשרת אספקה מבוזרת יותר״, אמר.

 

טופט המשיך ואמר כי חברת MSC השקיעה באופן משמעותי בחידוש הצי שלה בשנים האחרונות ותמשיך להזרים מיליארדי דולרים כדי להבטיח שהיא תוכל להמשיך להיות שותפה לטווח ארוך ללקוחותיה. כחברת ספנות ״בראש ובראשונה״, MSC מעדיפה להפעיל ספינות משלה וככל הנראה תראה את שיעור האניות החכורות בצי שלה יורד בחודשים הקרובים, כמו גם שליחת מספר אניות ישנות לגריטה.

 

בסך הכל, ההשפעה של שיפור היעילות התפעולית של הצי כדי לעמוד ביעדי עוצמת הפחמן של האו״ם (CII) עשויה לספוג 7-10 אחוזים מקיבולת צי אניות המכולה בעולם, אמר טופט.

 

כשנשאל על התוכניות העתידיות של החברה, הודה סורן שרצונה של MSC לשרת את כל השוק שונה מהאסטרטגיה המוצהרת של כמה חברות ספנות אחרות. ״אנחנו מגדירים את עצמנו על מה שהלקוח רוצה, לא על מה שאנחנו רוצים להציע״, אמר. החברה נותרה מחויבת לשותפויות ארוכות טווח ולהשקעות לטווח הרחוק, וסירב לחשוף פרטים ספציפיים על האסטרטגיה של החברה.

 

״אנחנו חברה משפחתית, אז אנחנו חושבים באמת לטווח ארוך״, העיר סורן. ״עבורנו, זה קשור לאופן שבו נוכל לבנות את 53 שנות ההיסטוריה הבאות ולא רק את הרבעון הבא״. המשמעות היא מימוש השקעות שיבטיחו את צמיחת החברה, שיפור הצי ופיתוח מסופי מכולות פרודוקטיביים. כאשר לקוחות מחפשים פתרונות דיגיטליים, או שירותים באמצעות רכבת, דוברה, משאית ואוויר, MSC יכולה גם לספק אותם, בהתאם לצורך של הלקוח.

 

הראיון התמקד גם במשימה הדחופה של השגת דקרבוניזציה בכל שרשרת האספקה. ״דה-קרבוניזציה היא משהו שאנחנו חייבים לפתור״, אמר. ״זה לא משהו שאולי אנחנו צריכים לתקן, זה משהו שאנחנו בהחלט חייבים לתקן, ואני בטוח שנעשה זאת״.

 

סורן הלין על היעדר מחיר פחמן עולמי או קרן מחקר ופיתוח גלובלית שתמריץ חברות לפתח פתרונות ירוקים. הוא גם קרא לחברות אנרגיה שנמצאות בתהליך של ייצור דלקים ירוקים חלופיים להאיץ את המעבר וקרא לשיתוף פעולה חוצה תעשיות נוסף כדי להשיג זאת.