עודף הקיבולת של שוק הספנות הגלובלי ימשיך להיות בעיה בארבע-חמש השנים הקרובות, טון מנכ"ל מארסק ליין נילס אנדרסן.
לדברי אנדרסן, כפי שנאמרו בראיון ל"Lloyd's List", הבעיה לא תחריף כפי שסוברים מספר אנאליסטים, והיא תמותן על ידי השיפור בקווי הסחר אסיה-אירופה, אולם, בעקבות העובדה ש-20% מהקיבולת הנוכחית עדיין נמצאת בהזמנה ממספנות, עודף הקיבולת תמשיך להכביד על חברות הספנות בשנים הקרובות.
אנדרסון הוסיף שמארסק ליין ויתרה על האופציה לגדול מהר יותר מגידול השוק, תוך שהיא מאמצת את הרחבת הקיבולת שלה לגידול הריאלי של השוק הגלובלי.
לעומת זאת, לדעתו, חלק מהחברות המתחרות ביצעו הזמנות של קיבולת יתר, תוך אמונה שגויה שהם יוכלו עדיין לרשום רווחים.
לדברי אנדרסון, ישנה אפשרות קלושה בלבד שהחברה תבצע רכישות בעתיד הקרוב, למרות רווח מפעילות של מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2014.