״אנחנו מערבבים הכל תחת הכותרת של ׳תחרות׳. אבל הבעיה שלנו כיום היא הרבה לפני תחרות אלא רמת שירות״, אמר מנהל אזור ישראל בצים רני בן יהודה בכנס "PORT2PORT" שנערך בשבוע שעבר באולם האווניו שבקרית שדה התעופה, בהשתתפות אלפי מבקרים.
בן יהודה לקח חלק בפאנל ספקים ולקוחות שנערך בכנס. לדעתו, הבעיה העיקרית היום היא החוסר בהגדרות וקריטריונים ברורים של רמת השירות אותה צריכים הנמלים להעניק ללקוחות: "אין היום קריטריונים ברורים לרמת שירות, שהם דבר טריוויאלי מצד הספקים ושהיא חלק משרשרת האספקה. רמת שירות פירושה יציבות, סדירות, תכנון. אנחנו כולנו חלק משרשרת אספקה של הלקוחות שלנו. ואם חוליה אחת מתנתקת, לא משנה כבר כל השרשרת קודם״.
"רמת השירות בנמלים ובגופים אחרים כמו ברכבת ישראל היא דבר שנתון למצבי רוח ולשיקולים זרים והוא מופסק בכל נקודת זמן, אם רוצים. ואם אתה רוצה להתכונן לזה ולהיות יצירתי ולעקוף את הבעיה, אתה לא יכול כי אין זמן להתכונן לזה. יש בנמל הרבה אילוצים, והזמן, שהוא הפרמטר הכי חשוב בשהיית אונייה בנמל, הוא דבר שאי אפשר לקבוע אותו".
בדיון שהתפתח על עיצומים בנמלים ועל מה שיתרחש עם פתיחת הנמלים החדשים, אמר בן יהודה: "במידה והטרמינלים החדשים יהיו מנותקים מכל הפרמטרים שמשפיעים על רמת השירות, הכל יסתדר. אני מאמין שזה רחוק מלהיות טריוויאלי להאמין שרמת השירות בהם תהיה מהותית נקיה מכל אינטרסים אחרים. אני מקווה שנתבדה. הבעיה העיקרית שלנו במתן שירות ללקוחות היא סדירות ויציבות ולא תחרות״.