ממציא המכולה הימית המודרנית הלך לעולמו

לפני 60 שנה המציא קית' וולטון טאנטלינגר את המכולה עם מנגנון ה- Twist lock שקיים כיום במכולה המודרנית בת זמננו. הוא ייזכר כממציא שרעיונותיו בתחום המכולה הימית תרמו רבות לתהליך הגלובליזציה


00:00 ,08.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

קית' וולטון טאנטלינגר, מי שהגה לפני 60 שנה את רעיון המכולה הימית המוכרת לנו כיום, הלך לעולמו בגיל 92. כך מדווח העיתון ניו יורק טיימס.

טאנטלינגר, שעבד בשיתוף עם מלקולם מקלין שחולל את מהפכת השימוש באניות המכולה, ייזכר כממציא שהרעיונות שלו בתחום המכולה הימית תרמו רבות לתהליך הגלובליזציה.

המכולה הימית של טאנטלינגר היתה למעשה הראשונה שנעשה בה שימוש מסחרי רחב היקף בספנות המודרנית בת זמננו, שכן מכולות ימיות במבנה שונה כבר היו קיימות קודם לכן.

החידוש במכולה של טאנטלינגר היה למעשה בפינות. מנגנון ה- Twist lock שפיתח טאנטלינגר ושקיים כיום במכולה המודרנית בת זמננו, מאפשר לנעול את כל אחת מארבע פינות המכולה אל הספרדר המחובר למנוף הגשר ובכך לטעון או לפרוק את המכולה בביטחה. מעבר לכל המצאה אחרת, המצאה זו הפכה את מהפכת המכולות בשירות הספנות לאפשרית.

טאנטלינגר, בן למשפחת חקלאים מהישוב אורנג' שבקליפורניה, נולד ב- 22 למרץ 1919. את התואר הראשון בהנדסת מכונות השלים באוניברסיטת בארקלי. במהלך מלחמת העולם השניה הוא עבד בשירות חברת התעופה דאגלס, שלימים התפתחה למקדונל דאגלס, שם הוא פיתח כלים עבור מפציצי B-17.