מחריפה השביתה בנמלי צרפת

לשביתת עובדי נמלי פוס ומרסיי שהחלה בתחילת ינואר מצטרפים נמלים נוספים בצרפת. לעת עתה ממשיך נמל SETE שבצרפת לפעול במתכונת רגילה


00:00 ,18.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לשביתת עובדי נמלי פוס ומרסיי שהחלה בתחילת ינואר מצטרפים נמלים נוספים בצרפת. יחד עם זאת, למערכת PORT2PORT נודע כי עובדי נמל סט, שאינם נמנים על אותו איגוד עובדים, צפויים לתמוך תמיכה סמלית בלבד בסכסוך העבודה שהגיע לרמה לאומית.

נזכיר כי, לאחר שבחודש אוקטובר האחרון פרץ סכסוך עבודה בנמל מארסיי, אשר פגע קשות בפעילות הפריקה והטעינה של האוניות, הודיעו האיגודים המקצועיים בצרפת על כוונתם להשבית את נמל מארסיי באופן מלא ב-3 בינואר 2011 ולאחריו, וללא הגבלת זמן. ימים ספורים לאחר מכן, הצטרף גם נמל Le Havre למאבק.

נציין כי עקב השביתה הממושכת בנמלי צרפת, החלו בימים אלה חלק מחברות הספנות לגבות היטל שביתה, בשל הצפיפות והעיכובים שנגרמים, בתוקף מיידי.

עוד נודע כי נשיאת האיגוד הימי בנמל סט ( SETE) שבצרפת, סילביה קאנו (Sylvia Cano) הודיעה היום כי, למרות השביתות אשר מתקיימות ומתוכננות בנמלים שונים בצרפת בימים אלו, החליטו עובדי נמל סט כי יעבדו בצורה מלאה השבוע למעט שביתת הזדהות שתיערך על פי הודעת נשיא איגוד הסווארים ביום שישי 21 לינואר.

נזכיר כי לפני שבועות אחדים הודיעה חברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א שלאור שיבושי העבודה המתמשכים בנמלי פוס ומארסיי נתקבלה בחברה ההחלטה על מעבר לפקידה ישירה בנמל סט (Sete), במסגרת הקו השבועי הישיר MAE לנמלי מערב הים התיכון, במקום הפקידה שהייתה עד כה בנמלי פוס ומארסיי. בשיחה שקיימה הבוקר מערכת PORT2PORT עם חברת א.מ.א צוין כי השביתה לא צפויה להשפיע על האוניות Carmel Biotop ו- Carmel Ecofresh שיפקדו את נמל סט בתחילת השבוע.