מזכ״ל ה-IMO: קורא לשים סוף להתקפות הבלתי חוקיות על הספנות בים האדום

בעקבות המתקפה האחרונה על ה-MV Sounion בים האדום אמר מר ארסניו דומינגז, המזכיר הכללי של ה-IMO: ספינות סוחר המשנעות אספקה ​​חיונית ויורדי הים המשרתים בהן צריכים להיות חופשיים לנווט ברחבי העולם, ללא הפרעה של מתחים גיאופוליטיים


13:50 ,29.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות המתקפה האחרונה על ה-MV Sounion בים האדום, מזכ״ל ארגון הספנות הבינלאומית של האו״ם, ה-IMO, ארסניו דומינגז, קרא להפסיק לאלתר את ההתקפות הבלתי חוקיות, הפחדניות והבלתי מוצדקות על ספנות בינלאומית באזור הים האדום. מר ארסניו דומינגז, המזכיר הכללי של ה-IMO, פרסם הצהרה בה אמר: ״אני מודאג מאוד מהמצב בנוגע למכלית MV Sounion שנפגעה במהלך הפלגתה בדרום הים האדום. המיכלית נושאת על סיפונה כ-150,000 טון נפט - כלומר כמיליון חביות נפט גולמי.

 

זוהי מתקפה בלתי מתקבלת על הדעת על ספנות בינלאומית, המסכנת את חייהם של יורדי ים חפים מפשע. אני אסיר תודה לכל המעורבים במאמצי החילוץ כדי להבטיח כי יורדי הים כולם פונו כעת בשלום. הסיכון לדליפת נפט, המהווה מפגע סביבתי חמור ביותר, נותר גבוה וקיים חשש נרחב מהנזק שיגרום דליפה כזו באזור.

 

IMO נמצא בתקשורת עם גופים לאומיים, אזוריים והאו״ם, כמו גם עם בעלי עניין אחרים בנוגע לתקרית המתמשכת, ואנו מוכנים להציע תמיכה בכל סיוע טכני כדי להתמודד עם אתגרי הבטיחות, האבטחה והסביבתית המתמשכים שמציבה הספינה המוכה.

 

אני ממשיך לעקוב מקרוב אחר המצב וחוזר על קריאתי להפסיק לאלתר את ההתקפות הבלתי חוקיות, הפחדניות והבלתי מוצדקות על הספנות הבינלאומית באזור ים סוף. ספינות סוחר המשנעות אספקה ​​חיונית ויורדי הים המשרתים בהן צריכים להיות חופשיים לנווט ברחבי העולם, ללא הפרעה של מתחים גיאופוליטיים״.