מזכ״ל ה-IMO ביקר בנמל אודסה

קיטאק לים, מזכ״ל ארגון הספנות הבינלאומי IMO, ביקר לאחרונה בנמל אודסה והדגיש את ההתקדמות סביב יוזמת יצוא תבואה ודגנים דרך הים השחור ואת תפקידה החיוני של הספנות ושל יורדי הים ביצוא זה


11:25 ,04.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קיטאק לים, מזכ״ל ארגון הספנות הבינלאומי IMO, ביקר בנמל אודסה שבאוקראינה ביום שני שעבר, 29 באוגוסט, וראה ממקור ראשון את יישומה של יוזמת ייצוא התבואה והדגנים מהים השחור. המזכ״ל לים עלה על אניית MV Helga, אחת מכלי השיט שנבדקו במסגרת יוזמת יצוא הדגנים של הים השחור וקיבלו אישור להפליג לנמל אודסה כדי לאסוף תבואה מאוקראינה לייצוא.

 

מזכ״ל ארגון ה-IMO של האו״ם התקבל על ידי מר אולכסנדר קוברקוב, שר התשתיות של ממשלת אוקראינה, והשניים ניהלו דיון פורה במהלך הביקור.

 

״אני אסיר תודה רבה לראות את המחויבות החזקה של יורדי ים בתמיכה ביוזמה. בטיחותם ורווחתם של יורדי הים הם בראש סדר העדיפויות שלי. אני שמח שהמסדרון ההומניטרי הימי שיועד במסגרת היוזמה מאפשר לימאים לעשות את עבודתם ולספק מזון חיוני״, אמר מר לים.

 

יוזמת יצוא גרעיני הים השחור מאפשרת יצוא של כמויות משמעותיות של מוצרי מזון. מרכז התיאום המשותף, הכולל נציגים מאוקראינה, רוסיה וטורקיה, בחסות האו״ם, הוקם כדי לתאם את המעבר הבטוח של ספינות מכל הדגלים. נכון ל-1 בספטמבר, סך כמות התבואה ומוצרי מזון אחרים שיצאו משלושת הנמלים האוקראיניים עמד על 1.67 מיליון טון מטרי. עד כה התאפשרו 146 הפלגות - 78 כניסות ו-68 יציאות.

 

מארגון ה-IMO נמסר כי ״נהלים עבור ספינות סוחר״ המשתתפות ביוזמה הן בגדר דרישות חובה על פי תקנה XI-2/11 של האמנה הבינלאומית של IMO לבטיחות החיים בים (אמנת SOLAS) ושל קוד האבטחה הבינלאומי של ספינות ונמלים (קוד ISPS), חלק א׳ סעיף 4.2 וחלק ב׳ סעיף 4.26 וכתנאי לכניסה או יציאה מנמלי אוקראינה.