מומחה מצרי: ישראל זוממת לפגוע בתנועת הספנות בתעלת סואץ

מומחה מצרי בתחום המדיניות והאסטרטגיה הצהיר במסיבת עיתונאים בקהיר כי ישראל שמה לה למטרה לפגוע בתנועת האוניות בתעלה בכדי להקים מסילת ברזל בשטחה ולהעביר כך סחורות למדינות השכנות


00:00 ,21.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל זוממת בתקופה הקרובה לבצע תוכנית כוללת לשבש ולפגוע בתנועת הספנות בתעלת סואץ. כך הצהיר בפומבי הגנרל המצרי בדימוס, סאמח סיפ אליזל, המתהדר בתואר מומחה בתחום המדיניות והאסטרטגיה במסיבת עיתונאים בקהיר.

המומחה המצרי הוסיף, כי מטרתה של ישראל היא לפגוע בתנועת הספנות בתעלה כדי להקים קו מסילת ברזל בשטחה וזאת על מנת להעביר סחורות יבוא וייצוא למדינות השכנות ובכך לפגוע בהכנסות התעלה מדמי מעבר אוניות.

במסיבת העיתונאים, אותה ערכה האגודה המצרית לזכויות האדם תחת הכותרת "מצרים ראשית", לדיון בעתידה של מצרים לאחר מהפכת הלוטוס, האשים המומחה המצרי כי כל ניסיון של אזרחים מצרים לשבש את תנועת הספנות בתעלה במחאה על המצב הפנימי במדינה משחק לידיה של ישראל אשר תנצל זאת כהזדמנות פז לפגוע במכת מחץ כהגדרתו בכלכלתה של מצרים, אשר נפגעה קשות ממילא עקב המהפכה ותוצאותיה.

לדבריו, למרות המחאות וההפגנות באזור התעלה, לא נרשמה עד כה פגיעה בתנועת הספנות בנתיב המים. בכינוס השתתפו בכירים בממשל המצרי, מושלי מחוזות ונציגי מספר מועמדים לנשיאות מצרים.

בתוך כך, דיווחה רשות תעלת סואץ כי 53 אוניות חצו אתמול, יום רביעי ה-20 ליולי, את התעלה ונשאו מטען של 3.031 מיליון טון. 25 אוניות חצו את התעלה במסגרת השיירה מהים התיכון לים האדום ונשאו מטען כולל של 1.340 מיליון טון, כאשר הגדולה שבהן אוניית המכולות MSC SONIA המניפה דגל פנמה עם מטען של 157,879 טון, בדרכה מאיטליה לנמל ג'דה בסעודיה.

במקביל, חצו את התעלה במסגרת השיירה מהים האדום לים התיכון 28 אוניות ומטענן הכולל 1,691 מיליון טון, כאשר הגדולה שבהן מכלית הגז הטבעי UMM SLAL המניפה דגל איי מרשל בדרכה מקטאר לאנגליה עם מטען של 166,190 טון.

בדוברות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמנעו מלהתייחס להתבטאויות הגנרל המצרי בדימוס, סאמח סיפ אליזל.