חברת הספנות MSC קיימה אמש (4 מרץ) כנס מקצועי ליבואני הרכב במוזיאון הוויסקי שבמתחם שרונה בתל אביב. הכנס נערך בפורמט אינטימי בהשתתפות עשרות יבואני הרכב המובילים.
הכנס התמקד בפתרון חדשני שמציעה החברה, של המכלת רכבים במכולות כחלופה לאוניות גלנוע (Ro-Ro) עבור יבוא רכבים לישראל ובפרט במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳, פתרון שהפך לאופטימלי, לאור זאת שאניות גלנוע מהמזרח נמנעו מלפקוד נמלים באזורנו בשל איום המורדים החות׳ים.
מנכ״לית MSC ישראל, לאה בוגץ-גנוסר, ציינה כי מדובר באירוע פורץ דרך עבור התעשייה, המפגיש את כל הגורמים הרלוונטיים - יבואנים, נמלים ושותפים לוגיסטיים - במטרה להוביל שינוי משמעותי בתחום יבוא הרכב לישראל. לדבריה, תמר לנדא ועדני סמקין, הנחשבים לחלוצים בתחום בתוך החברה, הובילו את המהלך ותרמו רבות ליישום פתרונות השינוע החדשניים. ״אנחנו רואים את המעבר מהובלה באניות גלנוע להובלה במכולות כמהלך אסטרטגי עולמי שנותן פתרון אמין, יעיל וגמיש יותר ליבואני הרכב בארץ״, אמרה.
גיא צפתי, מנהל שרשרת אספקה בחברת פריסבי מקבוצת קרסו מוטורס, שיתף מניסיונו בהטמעת השיטה החדשה ואמר כי בתחילת הדרך היו חששות לגבי נזקי פריקה וזמני השהייה, אך התברר כי אחוז הנזקים בהובלה במכולות נמוך במיוחד - רק 0.2%. לדבריו, בשנה האחרונה הובילה פריסבי למעלה מ-18,000 רכבים במכולות באמצעות MSC.
הוא הדגיש כי MSC הצליחה לעמוד בזמני האספקה בצורה מרשימה, וכיום הפתרון הזה הפך לחלק אינטגרלי מהפעילות שלהם. לדבריו, המעבר להובלה במכולות מאפשר ליבואנים ניהול מלאי גמיש, עם משלוחים בתדירות גבוהה יותר ויכולת קבלת רכבים במספר נמלים בישראל, כולל נמל הדרום ונמל חיפה.
״אי אפשר להצליח לעבוד עם ספקים - אפשר להצליח לעבוד עם שותפים עסקיים. ו-MSC בהחלט שותף עסקי וחלק ממש משמעותי שלנו כיבואן רכב. תודה רבה״, אמר. צפתי שיבח את פעילות נמל הדרום אליו מגיעות האניות של MSC, שלדבריו ״יוצאים מגדרם כדי להעביר את המכולות בפידרים לנמל חיפה. שאפו ענק״.
בוגץ-גנוסר התייחסה גם למחויבותה של MSC לישראל, במיוחד מאז פרוץ מלחמת ׳חרבות ברזל׳. היא ציינה כי החברה הייתה בין חברות הספנות הבודדות שהמשיכו לפעול בישראל ללא הפסקה הוסיפה קווים ואף בחרה שלא להשית היטלי סיכון מלחמה (War Risk Surcharge) מתוך הבנה של האתגרים הכלכליים בשוק המקומי. בנוסף, החברה פועלת באופן עקבי לסייע לקהילה, כולל תרומות לבית החולים ברזילי ולגורמים נוספים בישראל.
הכנס הסתיים באופטימיות, עם קריאה ליבואנים לבחון את הפתרונות החדשים ולהתנסות במעבר לשיטת ההובלה במכולות. ״אנחנו כאן כדי לתמוך בכם, למצוא פתרונות לכל צורך ולספק את השירות הטוב ביותר״, ציינה בוגץ-גנוסר. ״המודל החדש שמציעה MSC, לצד הגישה החדשנית של החברה לשוק הישראלי, עשוי לשנות את הדרך שבה רכבים מגיעים לישראל ולהציע ליבואנים אלטרנטיבה גמישה,עם זמינות דו שבועית אמינה ורווחית יותר״.