מדד פרייטוס: עלייה של 20% בתעריפי ההובלה האווירית מסין לארה״ב

למרות שמספר האניות שעוגנות מול החוף ירד, המספר הכולל של כלי השיט שממתינות רחוק יותר או בדרך לנמל לא ירד באופן משמעותי. זן האומיקורן דוחה את התאוששות מגזר התעופה מה שממשיך להגביל את הקיבולת ושומר על רמת מחירים גבוהה


12:16 ,05.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

תעריפי ההובלה הימית ​​בכל הנתיבים העיקריים נשארו ברמתם אבל הם עדיין גבוהים מאוד השבוע, בתקופה בה עונת השיא מאחורינו וראש השנה הסיני מתקיים בעוד חודשיים. המחירים נותרו גבוהים עקב ביקוש מוגבר מתמשך - במיוחד מאסיה לארה״ב - והעומס בנמלים הנובע מכך.

 

במהלך נובמבר, נמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ עשו התקדמות מסוימת בצמצום מספר המכולות שסותמות את הרציפים שלהם, והשבוע הוכרזו אסטרטגיות חדשות כדי להאיץ את ההתקדמות ולהקל על העומס.

 

הנמלים שוב דחו יישומה של עמלת איחור במכולות, והודיעו כי יוותרו על עמלות עבור איסוף לילה בתקווה לעודד פעילות נוספת לאחר שעות היממה. חברת הספנות ​​CMA CGM תשלם ללקוחות שיאספו את המכולות שלהם במהירות, וחברת Walmart פתחה מתחם אחסון למכולות בסמוך לנמל עבור לקוחותיה לאחסון חינם.

 

למרות שמספר האניות שעוגנות מול החוף ירד, המספר הכולל של כלי השיט שממתינות רחוק יותר או בדרך לנמל לא ירד באופן משמעותי, מה שמראה שהביקוש הבסיסי נשאר במקום.

 

תעריפים גבוהים וגודש הם בסופו של דבר תוצאות של מעבר הוצאות הצרכנים משירותים למוצרים שהחל בתחילת המגיפהֿ והציפיות הן כי הזן החדש של קורונה שהתגלה – אומיקרון – ידחה את המעבר חזרה להוצאות על שירותים אף רחוק יותר.

 

כמו כן, המאבק הממושך בקורונה דוחה את התאוששות מגזר הנסיעות האוויריות, מה שמפחית את קיבולת המטען האווירי ושומר על מחירים גבוהים. עומס ועיכובים בטיפול בשדות תעופה באירופה ובארה״ב גם מאטים את הפעילות ומפחיתים למעשה את כמות המטען שחברות תעופה יכולות להתמודד.

 

נתוני Freightos מראים שתעריפי המטענים האוויריים משנחאי לארה״ב טיפסו ב-15-20% בנובמבר, והם פחות מ-5% מתחת לשיא שנקבע במאי 2020 במהלך העומס המוקדם ב-PPE.