המבטח של אניית הענק Ever Given ירה מענה מהיר בקרב הפיצויים המתמשך בינו להבין רשות תעלת סואץ בדרך לשחרור האנייה מחזקת רשות תעלת סואץ.
בדיון המשפטי האחרון שנערך ביום שישי חברת הביטוח UK P&I CLUB חלקה על טענות שהועלו מוקדם יותר על ידי רשות תעלת סואץ לפיה קברניט האנייה אשם בתאונה שהובילה לכך שהאנייה באורך 400 מטר עלתה על שרטון וחסמה את נתיב המים הבינלאומי למשך שישה ימים במהלך חודש מרץ.
רשות תעלת סואץ הציעה כי הסיבה לכך שהאנייה נתקעה נגרמה משום שהאנייה הפליגה מהר מדי. מפלייבקים של ה-AIS מהאירוע אכן נראה שהספינה, שנסעה בתנאים סוערים מאוד, דוהרת בנתיב המים ב-13 קשר בזמן שנקלעה לקושי, ארבעה או חמישה קשר מעל המהירויות הסטנדרטיות עבור מעברים.
אולם המעבר בתעלת סואץ בתוך שיירה נשלט על ידי נתבי תעלת סואץ וחברת שירותי ניהול תנועת ספינות של רשות התעלה.
לפיכך, האשמה למהירות האנייה לא צריכה להיות מוטלת על קפטן האנייה, טען אתמול UK CLUB כששני הצדדים נלחמים סכום הפיצוי המגיע לתעלת סואץ ועשוי לעמוד על מאות מיליוני דולרים.
נזכיר כי האנייה, שבבעלות חברת Shoei Kisen, מוחזקת כעת באגם המר הגדול, וממתינה לפסק דין סופי של בית המשפט לפיצויים בדיון שאמור להתקיים ב-20 ביוני.