מארסק תפעל עם חברה דנית לאספקת מתנול ״ירוק״

הכריזה כי תשתף פעולה עם חברת Reintegrate הדנית בייצור מתנול ״ירוק״ עבור אניית המכולות הראשונה בעולם הפועלת על דלק ללא פליטות פחמן. מארסק תקבל לרשותה את האנייה הפועלת על מתנול במהלך 2023


12:25 ,19.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת א.פ. מולר - מארסק הכריזה על שותפותיה לייצור ״דלק ירוק״ ללא פליטות פחמן עבור כלי השיט הראשון שלה שיפעל על מתנול ניטרלי פחמן. מדובר בחברה REintegrate, חברת בת של חברת האנרגיה המתחדשת הדנית European Energy.

 

על פי הודעת החברה, REintegrate ו-European Energy יקימו מתקן דני חדש לייצור כ- 10,000 טונות של מתנול ״ירוק״ שהאנייה הראשונה של מארסק – הנבנית בימים אלה במספנות יונדאי ותימסר למארסק במהלך 2023 - תצרוך מדי שנה. Maersk תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם REintegrate ו- European Energy על פיתוח המתקן.

 

הנרייט הלברג טייגסן, מנכ״לית Fleet & Strategic Brands, AP Moller, אמרה כי ״שותפות מסוג זה עשויה להפוך לתבנית פעולה כיצד להגדיל את ייצור הדלק הירוק באמצעות שיתוף פעולה עם שותפים ברחבי המערכת האקולוגית בתעשייה, והיא תספק לנו ניסיון יקר ערך ככל שאנו מתקדמים במסע שלנו להוריד את הפחמן לאורך שרשראות האספקה ​​של לקוחותינו. מיצוי דלק העתיד הוא אתגר משמעותי, ועלינו להיות מסוגלים להקנות את הייצור בזמן. הסכם זה מביא אותנו בדרך להגשמת השאיפה שלנו להפעיל את אניית המכולה הראשונה בעולם על מתנול ירוק עד 2023״.

 

מתקן המתנול ישתמש באנרגיה מתחדשת ו-CO2 ביוגני לייצור המתנול ״הירוק״. ייצור הדלק צפוי להתחיל בשנת 2023. האנרגיה הדרושה לייצור החשמל למתקן המתנול החדש תסופק על ידי חווה סולארית בקאסו שבדרום דנמרק.

 

אניית המתנול הראשונה בעולם תהיה באורך של 172 מטר ונפח של 2,100 TEU והיא צפויה להצטרף לצי של מארסק באמצע 2023. היא תפעל במסגרת רשת Sealand Europe, חברת בת של מארסק, בנתיב הספנות הבלטי בין צפון אירופה למפרץ בוטניה. האנייה תישא את דגל דנמרק.