מארסק תחיל היטל מלחמה החל מינואר הקרוב

מארסק עדכנה כי תחיל תוספת סיכון חירום על מנת להבטיח שירות מתמשך ובר קיימא לישראל. שבתאי כהן, מנכ״ל מארסק ישראל: מבקשים להדגיש כי ביצוא אנחנו ממשיכים במדיניות הנוכחית, וכי לא יושת היטל מלחמה ליצואנים בישראל


10:14 ,10.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת הספנות A.P. Moller-Maersk הודיעה ביום חמישי כי תכניס בשנה הבאה היטל סיכון על משלוחי מכולות לישראל כדי לכסות את עליית דמי הביטוח בשל המצב הביטחוני.

 

״במעבר לשנת 2024, פרמיות הביטוח ממשיכות לעלות עבור כלי שיט המגיעים לישראל, מה שהביא את הצורך של Maersk ליישם באופן רשמי תוספת סיכון חירום (ERS)״, ציינה החברה הדנית בהצהרה.

 

״התוספת תשמש להענקת עלויות ביטוח נוספות ובסופו של דבר להבטיח שירות מתמשך ובר קיימא ללקוחותינו לישראל״, נמסר.

 

ממארסק נמסר עוד כי לקוחות ישלמו מה-8 בינואר תוספת של 50 דולר על מכולות באורך 20 רגל, בעוד שהתשלום עבור מכולות בגודל 40 ו-45 רגל יהיה 100 דולר. 

 

שבתאי כהן, מנכ״ל מארסק ישראל, מסר בתגובה: ״ההיטל מיועד להיכנס לתוקף עבור משלוחי יבוא בלבד במהלך ינואר 2024, אולם בהמשך למדיניות הקבועה שלנו, לקוחות עם חוזים ארוכי טווח ושת״פ אסטרטגי, נהנים מהטבות גורפות ומחירים אטרקטיביים. אנו מבקשים להדגיש כי ביצוא אנחנו ממשיכים במדיניות הנוכחית, וכי לא יושת היטל מלחמה ליצואנים בישראל. אנו מחבקים את הלקוחות בתקופה זו ומייחלים לחזרה מהירה לשגרה בטוחה ויציבה״.