קבוצת מארסק פרסמה את הדוחות הכספיים עבור הרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי התקופה מאופיינת בשיפור הרווחיות בכל מגזרי הפעילות של החברה. ה-EBIDTA (רווחים לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) השתפרו ב-14% ועמדו על 1.7 מיליארד דולר ברבעון. ההכנסות ירדו קמעה ב-0.9% והגיעו ל-10.1 מיליארד דולר. תזרים המזומנים התפעולי גדל ב-25% ל-1.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 520 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 219 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, ציין כי ״בעוד שביקוש המכולות העולמי, כצפוי, היה נמוך יותר ברבעון השלישי בגלל צמיחה חלשה יותר בכלכלה העולמית, קבוצת מארסק המשיכה לשפר את תוצאות התפעול. סיפקנו תזרים מזומנים חופשי חזק ותשואה על הון מושקע של 6.4% כתוצאה מביצועים תפעוליים חזקים בים, מרווחים גבוהים יותר בפעילות הטרמינלים והתקדמות רווח איתנה בפעילות הלוגיסטיקה והשירותים. הביצועים החזקים ברבעון בשילוב עם הציפיות שלנו להמשך השנה הביאו לשדרוג תחזית הרווחים שלנו לשנת 2019 לאחרונה. נמשיך להתמקד ברווחיות ובתזרים מזומנים חופשי ברבעון הרביעי ולתוך 2020״.
הפעילות הימית של מארסק לא צמחה והכניסה סך של 7.3 מיליארד דולר בדומה לתקופה המקבילה אשתקד, אולם היא שינעה 6.8 מיליון TEU – עלייה של 2.1% לעומת התקופה המקבילה. החברה מדווחת על ירידה ממוצעת של 3.6% במחיר להובלת TEU בכל שלושת השווקים הבולטים למחיר ממוצע של 929 דולר ל-TEU.
סורן סקו הוסיף כי ״החברה מוכנה היטב לכניסת תקנות IMO 2020 לתוקף בינואר הקרוב וכי רק 10% מהאניות מתוך צי של 720 אניות יהיה מצויד במערכות סקראברים לסינון פליטת הפחמן,. לדברי סקו, שאר אניות הצי ישתמשו בדלק דל פחמן אשר הינו יקר יותר מדלק רגיל החל מה-1 בינואר.
החברה הודיעה בנוסף כי החל מה-1 בינואר היא תשית עלויות דלק על לקוחותיה וכי מס ״דלק סביבתית״ על נפחים שישונעו במסגרת חוזי ״ספוט״ וכן חוזים קצרי טווח החל מה-1 בדצמבר.