מארסק: רבעון 16 ברציפות של צמיחה ברווחים

הקבוצה מדווחת על רווח של 8.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי ורווח של 24.2 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההכנסות ברבעון מפעילות הובלה ימית הגיעו ל-18 מיליארד דולר. סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק: יש הרבה עננים אפלים באופק


10:15 ,02.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2022 ומספקת גם הפעם תוצאות חזקות עם רווחים גבוהים יותר בשלושת העסקים העיקריים שלה; הובלה ימית, לוגיסטיקה ושירותים ומסופים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ב-37%, וגם ה-EBITDA וגם ה-EBIT עלו בסביבות 60% בהשוואה לרבעון השלישי של 2021. המשך המומנטום בשינוי האסטרטגי, הצמיחה בלוגיסטיקה ותעריפי החוזים בהובלה ימית היו המניעים העיקריים לשיפור הביצועים.

 

ההכנסות ברבעון השלישי עלו ל-22.8 מיליארד דולר, ה-EBITDA גדל ל-10.9 מיליארד דולר וה-EBIT גדל ל-9.5 מיליארד דולר. הרווח היה 8.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי ו-24.2 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים. התשואה על ההון המושקע (ROIC) עמדה על 66.6% ב-12 החודשים האחרונים.

 

בחטיבת ההובלה הימית ההכנסות עלו ברבעון ל-18 מיליארד דולר וה-EBIT עלה ל-8.7 מיליארד דולר בעיקר כתוצאה מתעריפי הובלה גבוהים משמעותית בחוזים ובקווים מאסיה לאירופה ולצפון אמריקה, הכנסות שקוזזו בחלקן עקב ירידה בהיקפים ועל ידי עלייה בעלויות הקשורות לדלק, טיפול במכולות ורשת.

 

בתחום הלוגיסטיקה והשירותים, המשיכה מארסק להשקיע ברכישות חדשות ובפיתוח היכולות שלה. רכישת LF Logistics הושלמה, הרכישה המיועדת של Martin Bencher Group הוכרזה, והמחסן, מרכז ההפצה וטביעת הרגל של האחסון הקירור הורחבו משמעותית עם 21 מתקנים מצטברים בשווקי מפתח כמו אמריקה הלטינית, אירופה והודו. ההכנסות בלוגיסטיקה צמחו ב-60% ל-4.2 מיליארד דולר וה-EBIT גדל ל-258 מיליון דולר בעיקר בשל תוספת הכנסה מרכישות והיקפים גבוהים יותר, במיוחד בקרב 200 הלקוחות המובילים הקיימים של מארסק.

 

בטרמינלים, ההכנסות צמחו ל-1.1 מיליארד דולר וה-EBIT גדל ל-357 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מהיקפים ומחירים גבוהים יותר וכן מהשלמת מכירת חלקו של הטרמינל ב-Global Ports Investments ברוסיה.

 

מנכ״ל קבוצת א.פ. מולר, סורן סקו: ״תוצאת הרבעון השלישי שלנו הייתה שיא נוסף והרבעון ה-16 ברציפות עם צמיחה ברווחים משנה לשנה. תעריפי ההובלה הימית, שהניעו את התוצאות יוצאות הדופן שסיפקנו בשנת 2022, עלו שוב הן משנה לשנה והן בהשוואה לרבעון השני. עם זאת, ברור שתעריפי ההובלה הגיעו לשיא והתחילו להתנרמל במהלך הרבעון, מונעים הן על ידי ירידה בביקוש והן מהקלה בעומסי שרשרת האספקה. כצפוי כל השנה, הרווחים בחטיבת ההובלה הימית ירדו בתקופות הקרובות. תנופת הטרנספורמציה הכללית שלנו נותרה חזקה מאוד כאשר אנו ממשיכים להגדיל את עסקי הלוגיסטיקה שלנו במהירות. לראשונה, ההכנסות בלוגיסטיקה היו מעל ל-4 מיליארד דולר ברבעון אחד, ואנו מצפים להמשיך ולצמוח על השוק בלוגיסטיקה על סמך זכיות של לקוחות חדשים.

 

עם המלחמה באוקראינה, משבר האנרגיה באירופה, האינפלציה הגבוהה והמיתון העולמי הממשמש ובא, יש הרבה עננים אפלים באופק. זה מכביד על כוח הקנייה של הצרכנים, אשר בתורו משפיע על הביקוש העולמי לתחבורה וללוגיסטיקה. בעוד אנו מצפים שהאטה בכלכלה העולמית תוביל לשוק רך יותר בהובלה הימית, נמשיך לרדוף אחר הזדמנויות צמיחה בעסקי הלוגיסטיקה שלנו. כשותפים מהימנים, אנו מוכנים לתמוך בלקוחותינו בחשיבה מחודשת על צרכי שרשרת האספקה ​​שלהם במהלך מה שצפוי להיות תקופה של סביבה עסקית הפכפכה״.