מארסק קיבלה לידיה אניית מכולות שנייה המונעת במתנול

האנייה ״מארסק אסטריד״ היא השנייה מבין הזמנה של 18 אניות מכולה התומכות בתדלוק במתנול שביצעה מארסק ומתכוננת לאספקה בין 2024 ל-2025. וינסנט קלרק, מנכ״ל קבוצת א.פ מולר-מארסק: יש צורך בתקנות גלובליות של ה-IMO כדי לסגור את פער המחירים בין דלק מאובנים לדלק ירוק


10:58 ,07.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס שנערך השבוע ביוקוהמה, יפן, נקראה אניית המכולות השנייה בעולם המותאמת לפעול עם מתנול בשם ״אסטריד מארסק״. גברת ליזה אוצ׳ידה, בת זוגו של מנכ״ל חברת ניסן, מקוטו אוצ׳ידה, שימשה כסנדקית והטבילה את האנייה. Astrid Mærsk היא השנייה מבין 18 אניות מכולה התומכות בתדלוק במתנול שהוזמנו על ידי מארסק ומתוכננת לאספקה בין 2024 ל-2025. 

 

סדרת צי חדש זו צפויה לתרום משמעותית ליעדי האפס נטו של Maersk ולתמוך בלקוחות בהשגת יעדי הפחמן שלהם.

 

טקס הענקת השם התקיים בטרמינל השייט של מזח Daikoku בעיר יוקוהמה, שם גם הקהל הציבורי יכול היה להירשם ולעלות על הסיפון לביקור בספינה.

 

מארסק קבעה יעד פליטת גזי חממה נטו אפס לשנת 2040, וגם קבעה יעדים מוחשיים ושאפתניים לטווח הקרוב לשנת 2030 כדי להבטיח התקדמות משמעותית. החברה תצייד 25 מאניות המכולה שלה במנועים דו-דלקיים המסוגלים לשוט על מתנול ירוק. בין הספינות הללו ניתן למנות את ספינת ההזנה "Laura Mærsk", שנפרסה בסחר הפנים-אירופי בספטמבר 2023, ו-"Ane Mærsk", ספינת מכולות גדולה בנפח 16,000 TEU המונעת בדלק ירוק שנפרסה בסחר אסיה-אירופה בינואר 2024.

 

וינסנט קלרק, מנכ״ל קבוצת א.פ מולר-מארסק: ״אנו באמת נרגשים לקבל את פני ׳אסטריד מארסק׳ לצי החדש שלנו המסוגל לשוט על מתנול ירוק. עם כלי השיט הזה והאניות האחיות שלה, מארסק עושה צעדים חשובים במסע לעבר המעבר האנרגטי של הספנות הימית. אף אחד לא יכול לעשות את זה לבד. כדי לאפשר שרשראות אספקה ירוקות ולהאיץ את מהלך השילוח לעבר אפס פליטות נטו, פעולה אמיצה מתמשכת של לקוחות מסורים כמו ניסאן, עמיתים בתעשייה וספקים היא חיונית״.

 

קלרק הוסיף וציין כי ״כדי לשמור על המומנטום, יש צורך בתקנות גלובליות של הארגון הימי הבינלאומי (IMO) כדי לסגור את פער המחירים בין דלק מאובנים לירוק כדי להבטיח מגרש משחק שווה לכולם״.