הודעתה על מארסק ליין על הנמכת תחזית הרווח ל-2015 מהווה תמונת מראה בעלת השפעות נרחבות על שוק המכולות. כך טוענים אנאליסטים ימיים.
בדוח הרבעון השני של השנה הודיעה מארסק ליין כי תחזית הרווח שלה לחטיבת המכולות לשנה עומדת על 2.2 מיליארד דולר, אולם בדוח הרבעון השלישי הורידה החברה את תחזית הרווח ל-1.6 מיליארד דולר, כשההפרש מתחלק בין מחירי הובלה נמוכים מהמצופה ולירידה בהובלה עצמה.
מספר ימים לאחר ההודעה של מארסק ליין הודיעה האפאג לויד, בתגובה על שאלות שהופנו לעברה, שתחזית הרווח שלה ל-2015 נשארת כשהיתה.
מוקדם יותר השנה העמידו אנאליסטים ימיים של Drewry את תחזית הצמיחה שלהם לשוק המכולות ל-2015 על 2.2%, והפחיתו את התחזיות לשנים הקרובות. עם הגידול המשוער של הקיבולת הגלובלית עומד על 7.7% ב-2015, תהווה הורדת תחזית הצמיחה ניגוד קיצון. בנוסף העמידו יועצים של Drewry את ההבדל שבין הקיבולת הגלובלית לבין הדרישה על הרמה הנמוכה ביותר מאז 2009.
דאגה מקפת למגזר היא העלייה מחדש של מחירי הדלקים. מחיר הדלק באוקטובר 2015 עמד בדיוק על מחציתו באוקטובר 2014, אולם המשך הירידה בדרישה מראה שהשוק לא התאושש דיו עד לרמה שתהיה אפילו קרובה למצופה, גם בגלל היחלשות הכלכלות המתעוררות. תחזיות הגידול למטעני יצוא ב-2015 עומדות על מינוס 0.5%. במידה והכלכלות בשווקים המתעוררים לא יתאוששו עד סוף השנה, תחזית זו עשויה להיות אפילו עגומה יותר.