מארסק: פרויקט TrdaeLens יסיים את דרכו

חברות Maersk ו-IBM יפסיקו את פרויקט ה״בלוקצ׳יין בספנות״ - TradeLens - בתחילת 2023, ובכך יסיימו את הפרויקט המשותף בן החמש שנים ששאף לחבר את שותפות הסחר העולמי לרשת בלוקצ׳יין של ״מורשים בלבד״


12:10 ,01.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מארסק וחברת IBM הודיעו אתמול על החלטתן לבטל פרויקט הבלוקצ׳יין TradeLens ולסגור את הפלטפורמה כבר בתחילת 2023.

 

חברות Maersk ו-IBM יפסיקו את פרויקט ה״בלוקצ׳יין בספנות״ - TradeLens - בתחילת 2023, ובכך יסיימו את הפרויקט בן החמש שנים של שתי החברות שמטרתו היתה לשפר את הסחר העולמי על ידי חיבור שרשראות אספקה ברשת בלוקצ׳יין של ״מורשים בלבד״.

 

יוזמת TradeLens הופיעה בעידן ״הבלוקצ׳יין הארגוני״ של שנת 2018 כמאמץ יומרני להפוך את המסחר הבין-ארגוני ליעיל יותר. רשת המורשים, בה היו אמורים להיות חברים מתחום חברות הספנות ומשלחי המטענים, יכלו לאמת את העיסקה ואת מעבר הסחורה כפי שנרשמה בפנקס דיגיטלי שקוף.

 

הרעיון היה לחסוך כסף לחברות הספנות באמצעות חיבור בין העולמות. אבל הרשת הייתה חזקה רק כמו משתתפיה; למרות כמה הצלחות בתחילת הדרך,  TradeLens לא הצליחה בסופו של דבר לתפוס מסה קריטית בתעשיית היעד שלה.

 

רותם הרשקו, ראש הפלטפורמות העסקיות של מארסק: ״TradeLens נוסדה על פי החזון הנועז לעשות קפיצת מדרגה בדיגיטציה של שרשרת האספקה העולמית כפלטפורמת תעשייה פתוחה וניטרלית. למרבה הצער, בעוד שפיתחנו בהצלחה פלטפורמה בת קיימא, הצורך בשיתוף פעולה מלא בתעשייה העולמית לא הושג. כתוצאה מכך, TradeLens לא הגיעה לרמת הכדאיות המסחרית הדרושה להמשך העבודה ולעמוד בציפיות הכספיות כעסק עצמאי״.