מארסק משעה את ההפלגות בים האדום לעוד כשבוע

ההכרזה הגיעה לאחר שאניית החברה, Maersk Hangzhou הותקפה במהלך הפלגתה בים האדום פעמיים. החברה הודיעה כי השעיית ההפלגות תימשך ״עד להודעה חדשה״ וכי היא בוחנת את מצב הביטחון באזור


10:49 ,03.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הדנית מארסק משעה את הפלגות הספינות שלה דרך הים האדום ותעלת סואץ לעוד שבוע לפחות. רשמית החברה הודיעה כי השעיית ההפלגות תימשך ״עד להודעה חדשה״ מכיוון שמארסק ממשיכה לבחון את האבטחה בעקבות תקיפות על אחד מכלי השיט שלה מוקדם יותר השבוע. 

 

ההכרזה הגיעה לאחר שאניית החברה, Maersk Hangzhou הותקפה במהלך הפלגתה בים האדום פעמיים - ב-30 בדצמבר, בשבת בערב, לאחר שנורה לעברה טיל בליסטי שפגע בסיפון אך לא גרם נזק, וב-31 בדצמבר, בראשון לפנות בוקר, כאשר סירות ובהן חמושים חות׳ים ניסו להשתלט על האנייה אך נהדפו בסיוע כוחות של הצי האמריקאי בתקרית שכללה ירי ממסוק והטבעת שלוש סירות ועליהן חמושים חות׳ים. 

 

המתקפה הזו אירעה ימים ספורים לאחר שמארסק הודיעה על חידוש ההפלגות באזור בעקבות הקמת כוח משימה ימי בינלאומי בראשות ארה״ב שנועד להגן על תנועת הספנות המסחרית. ״חקירת האירוע נמשכת ואנו נמשיך לעצור את כל תנועת המטענים באזור תוך כדי הערכה נוספת של המצב המתפתח״, הצהירה מארסק ביום שלישי.

 

לוח זמנים שפורסם באתר האינטרנט של מארסק ביום שני הראה כי יותר מ-100 מכלי שיט שלה שיפליגו בשבועות הקרובים ישנו את מסלולם כך שיעקפו את הים האדום.