מארסק: מקדימים את יעד השימוש באנרגיה ירוקה בעשור

החברה הודיעה אתמול על העלאת רף יעדיה בתחום האנרגיה והסביבה, ועל שאיפתה להגיע ליעדי אפס פליטה נטו עד 2040 בכל תחומי עסקיה, כולל במעגל העסקים הראשון, השני והשלישי. לפני כן היעד היה אפס פליטה עד 2050


11:22 ,13.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בדצמבר 2018 חברת הספנות הדנית, שהיתה אז גם מספר 1 בעולם, הפתיעה רבים מחברות הספנות המתחרות, כאשר יצאה בהבטחה להיות ללא פליטות פחמן עד שנת 2050. אתמול (יום ד׳) החברה הודיעה על העלאת הרף והקשחת יעדיה בתחום האנרגיה והסביבה, ועל שאיפתה להגיע ליעדי אפס פליטה נטו עד 2040 בכל תחומי עסקיה, כולל במעגל הראשון, השני והשלישי.

 

על מנת לעמוד ביעדים אלו מארסק גם שדרגה את ההתחייבויות שלה עבור שנת 2030 שכוללים כעת הפחתה של 50% בפליטות לכל מכולה המועברת בצי הספנות של מארסק והפחתה של 70% בפליטות מוחלטות ממסופים בשליטה מלאה של החברה.

 

מארסק הצהירה אתמול כי 25% מכל המטען שיועבר בים יהיו על אניות המשתמשות בדלק ירוק עד שנת 2030. במונחים של הפעילות האווירית ההולכת וגדלה של מארסק, המטרה היא ש-30% לפחות מהמטען יועברו באמצעות דלקים ברי קיימא עד 2030.

 

סורן סקו, מנכ״ל A.P. Moller - Maersk. אמר אתמול כי: ״כספקית עולמית של שירותים לוגיסטיים מקצה לקצה בכל אמצעי התחבורה, זה הכרחי אסטרטגית עבור Maersk להרחיב את שאיפתנו לאפס נטו לטביעת הרגל הכוללת של העסק. המדע ברור, עלינו לפעול כעת כדי לספק התקדמות משמעותית בעשור הזה. היעדים המאוד שאפתניים הללו מסמנים את המחויבות שלנו לחברה וללקוחות הרבים שקוראים לשימוש בשרשראות אספקה ​עם אפס פליטת פחמן״.