מארסק: מלחמת הסחר עשויה לגרוע 1.5% מהצמיחה בתנועת המכולות העולמית

קבוצת מארסק הזהירה כי מלחמת סחר בין ארה״ב וסין יכולה למתן את תנועת המכולות השנה ובשנה הבאה. סורן סקו, מנכ״ל מארסק: אלו לא ההיטלים שמחליטים כמה סחורות נעות, אלא כיצד אמריקאים מבצעים את הרכישות שלהם


10:47 ,18.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק הזהירה כי מלחמת סחר בין ארה״ב וסין יכולה למתן את תנועת המכולות השנה ובשנה הבאה. מהחברה נמסר כי המחלוקת המחריפה בין וושינגטון ובייג׳ין עשויה להגביל את הצמיחה בתנועת המכולות העולמית לעבר הקצה הנמוך מבין ההערכות הנעות בין צמיחה של 1% ל-3%, וזאת לאחר צמיחה של 2% שנרשמה בין אפריל ויוני האחרון.

 

מארסק ציינה כי היטלי מכס חדשים שמוטלים על סחורות בסחר בין וארה״ב כמו גם היטלים שצפויים להיכנס לתוקף בהמשך השנה עשויים לגרוע עד ל-1.5% מהביקוש העולמי למכולות בשנת 2020.

 

סורן סקו, מנכ״ל מארסק, שענה לשאלות עיתונאים לרגל פרסום דוחות החברה לרבעון השני של השנה, ציין כי ״אלו לא ההיטלים שמחליטים כמה סחורות נעות, אלא כיצד אמריקאים מבצעים את הרכישות שלהם כאשר הם קונים בוולמארט. למרבית המזל, הצרכנים בארה״ב עדיין במצב רוח טוב״.

 

סקו הוסיף כי ״יש כאלה שצופים מיתון בארה״ב. אנחנו לא חושבים שזה יקרה השנה או בשנה הבאה. אנחנו קמים כל בוקר לציוצים מנשיא ארה״ב. עכשיו ההיטלים בוטלו על כל הסחורה שתהיה בדרישה במהלך חג המולד – אלו הסחורות שאנחנו מובילים, אז עכשיו אנחנו קצת יותר אופטימיים״.

 

לדברי סקו, הוא היה מעוניין להיפגש עם נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, במהלך ביקורו לדנמרק, בתחילת ספטמבר, ולהסביר לו את היתרונות הטמונים בסחר חופשי.