מארסק: מזכר הבנות עם ירדן לייצור דלק ירוק

על פי תנאי ההסכם, מארסק תערוך מחקרי היתכנות טכניים וכלכליים ראשוניים לייצור מתנול ירוק כדי לתרום להפחתת הפליטות במגזר הימי. שיתוף הפעולה יוכל לספק עד 2 מיליון טונות של דלקים ירוקים בשנה


13:17 ,16.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הספנות והלוגיסטיקה הדנית A.P. Moller - Maersk חתמה על מזכר הבנות (MoU) עם משרד האנרגיה והמשאבים המינרלים של ירדן לשיתוף פעולה בתחום ייצור דלק ימי ירוק. מזכר ההבנות נחתם בשולי ועידת האקלים 2022 של האו״ם לשינויי אקלים 2022 COP27 שהתקיימה בשארם א-שייח׳, מצרים.

 

באמצעות ההסכם, שעל פי האמור עולה בקנה אחד עם הדחף של ירדן להרחיב ולשפר מקורות אנרגיה נקיים מקומיים, הצדדים יבדקו הזדמנויות להשקעה ופיתוח ייצור מתנול ירוק באזור עקבה.

 

לדברי סאלח אל-חראבשה, שר האנרגיה והמשאבים המינרלים של ירדן, מזכר ההבנות הוא חלק מהמאמצים של המדינה להגביר את תפקידה כמרכז אזורי להפקת אנרגיה ירוקה.

 

מורטן בו כריסטיאנסן, סגן נשיא, ראש תחום שחרור פחמן בחברת A.P. Moller - Maersk, הדגיש את החשיבות של מיקומה של ירדן ובחירתה בשל שפע המשאבים שלה.

 

על פי תנאי ההסכם, מארסק תערוך מחקרי היתכנות טכניים וכלכליים ראשוניים לייצור מתנול ירוק כדי לתרום להפחתת הפליטות במגזר הימי.

 

העסקה החדשה מגיעה זמן קצר לאחר שענקית הספנות הדנית חשפה את תוכניותיה לשתף פעולה עם ממשלת ספרד כדי לבחון את ההזדמנויות לייצור דלק ירוק בקנה מידה גדול.

 

החתימה על הפרוטוקול תוארה ״כאבן דרך משמעותית״ בשיתוף הפעולה שאם ייושם במלואו, יוכל לספק עד 2 מיליון טונות של דלקים ירוקים בשנה.

 

מארסק לבדה זקוקה לכ-6 מיליון טונות של מתנול ירוק בשנה כדי להגיע ליעד פליטות הצי לשנת 2030, וזקוקה לכמויות גדולות יותר עד 2040 כדי שהצי שלה יגיע לאפס נטו.

 

19 כלי השיט המסוגלים לפעול על מתנול ירוק שמארסק תפעיל במהלך 2023-2025 ידרשו כ-750,000 טונות של מתנול ירוק. עד כה השנה הודיעה החברה הדנית על מספר שותפויות אסטרטגיות כדי להבטיח את הנפחים הדרושים כדי לענות על הדרישות הלוגיסטיות של כלי השיט הראשוניים הללו.