מארסק מאוכזבת מהשמטת מגזר הספנות בהסכם האקלים בפריז

לדברי הקבוצה, ההסכם חייב היה לכלול סעיף בנוגע לרגולציות על השפעות סביבתיות של הספנות הגלובלית, שתורמת 2.2% מפליטות הפחמן הדו-חמצני


12:16 ,17.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק "מאוכזבת" שהסכם האקלים שנחתם בפריז אינו כולל רגולציות חדשות בנוגע לספנות הגלובלית.

 

בהודעה שפרסמה מארסק, נמסר כי בעוד הקבוצה מקבלת בברכה את החלטות ההסכם בנוגע להפחתת פליטות גלובלית, היא מאוכזבת מכך שהוא אינו קובע רגולציות חדשות להגנת הסביבה בנוגע למגזר הספנות.

 

אמר היועץ הבכיר לענייני שינויי אקלים בקבוצת מארסק ג'והן קורנארופ: "קבוצת מארסק מכירה בצורך לרגולציה להשפעות סביבתיות על מגזר הספנות, ומדגישה שכל רגולציות עתידיות צריכות להיות גלובליות, נייטרליות, וכאלה שיכירו בחברות הראשונות לאמץ אותן. אנו מוכנים להתחרות ברמה כזו, במיוחד במגזר הפחתת פליטות הפחמן".

 

הקבוצה הוסיפה, כי היא בעצמה קבעה לעצמה סטנדרטים ומטרות של שיפור פליטות הפחמן הדו-חמצני אצל מארסק ליין, ב-30% מ-2010 ועד סוף 2020, כמו גם הפחתת הפליטות פר מכולה ב-60% עד ל-2020.

 

עם למעלה מ-90% מהסחר העולמי משונע בים, מגזר הספנות אחראי על 2.2% מפליטות הפחמן הדו-חמצני על ידי בני האדם. לדברי מארסק, למרות שהמגזר הימי תורם רבות לפליטות המזהמים, זו עדיין הדרך היעילה ביותר לשינוע כמויות גדולות של מטען למרחקים ארוכים.

 

לדברי מתנגדים להסכם, לאור השארת מגזר הספנות מחוץ לו, המטרה של הורדת 1.5-2 מעלות מהאקלים הגלובלי מוטלת בספק. הם העלו גם את השאלה מי הם הרגולטורים האחראים על ניתור פליטות המזהמים של חברות הספנות.