מארסק ליין: רווח של 220 מיליון דולר ברבעון השלישי

יחד עם זאת קבוצת מארסק רשמה הפסד נקי של 1.5 מיליארד דולר זאת לעומת רווח של 438 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה עלו ב-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד


13:52 ,07.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת איי.פי מולר-מארסק דיווחה הבוקר על הפסד נקי של 1.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הפחתות ערך של חברת הקידוח ועל הוצאות לא צפויות בשל התקפת הסייבר שחוותה ביוני האחרון.

 

ההפסד של 1.5 מיליארד דולר נרשם לאחר רווח של 438 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת החברה מדווחת כי מחזור המכירות ברבעון עלה ב-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-8 מיליארד דולר.

 

תעריפי ההובלה הגבוהים יותר - שעלו ב -14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - סייעו לחברת מארסק ליין להשיג תוצאות חיוביות שעמדו על רווח של 220 מיליון דולר.

 

מהקבוצה נמסר כי הרבעון השלישי של השנה היווה עבורה תקופה מעצבת בעלת שינויים רבים כגון המכירה של Maersk Oil וחברת Maersk Tankers. חטיבת התחבורה והלוגיסטיקה מצפה כעת לרווח של כ-1 מיליארד דולר עבור 2017 כולה, ולשיפור של כ-1 מיליארד דולר בתוצאות חברת מארסק ליין לעומת שנת 2016 במהלכה הפסידה 384 מיליון דולר.

 

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, ציין כי הוא מרוצה מהסכמי המכירה של חברות הבת השונות של מארסק שנעשו בחודשים האחרונים, אם כי הזכיר כי עדיין יש למצוא פתרונות עבור חברות Maersk Drilling ו-Maersk Supply Service עד סוף 2018.

 

חטיבת התחבורה והלוגיסטיקה של מארסק דיווחה על גידול של 14% בהכנסות ל-8 מיליארד דולר. הביצועים התערערו לאחר התקפת הסייבר שהתרחשה ביוני והשפעה הפיננסית היתה בטווח של בין 250 ל-300 מיליון דולר. ההתקפה השפיעה בעיקר על ביצועי חודש יולי –אוגוסט ובעיקר על חברת מארסק ליין וחברת הטרמינלים APMT.

 

סורן סקו ציין כי הכנסות חטיבת תחבורה ולוגיסטיקה גדלו ב-14% וזאת בעיקר הודות להכנסות גבוהות יותר בחברת מארסק ליין. ״נתוני השוק נותרו חיוביים עם גידול של 5% בהיקף המכולות העולמי ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יחד עם ציין סקו, ההשפעה של התקפת הסייבר נתנה אותותיה וייקרה את העלות ליחידה ב-3.9% וזאת בשל הוצאות חירום שהיו לחברה.

 

מהחברה נמסר כי חטיבת תחבורה ולוגיסטיקה ממשיכה לפתח שירותים דיגיטליים חדשים ללקוחות ומציעה מוצרים טובים ופשוטים יותר בכל שרשרת האספקה. בחודש ספטמבר, מארסק ליין השיקה את המוצר ״ניהול הקונטיינר מרחוק״ (RCM) ללקוחות, המספק ללקוחות המשלחים מטען בקירור הבנה חסרת תקדים של שרשרת האספקה ​​שלהם.

 

נציין כי צי המכולה של מארסק ליין מנה בסוף חודש ספטמבר 668 כלי שיט, מתוכם 383 כלי שיט חכורים.