מארסק ליין הוציאה פלטפורמת אונליין חדשה לטובת הזמנות מטען וזאת במטרה לצמצם ככל שניתן מקרים של ביטולי מטען ברגע האחרון.
הפלטפורמה המוצעת תציע בהתחלה שירות עבור נתיבי סחר נבחרים בצפון סין בהם נמלים Qingdao, Xingang ו-Dalian לחוף המזרחי של דרום אמריקה, מערב ודרום אפריקה.
האתר American Shipper ציטט גורם בחברת מארסק ליין שאמר כי ״ביצוע הזמנה מהווה למעשה התחייבות על מקום ועל שימוש בציוד. החברה תפצה לקוחות במקרה והזמנת מקום לא תצא אל הפועל כמתוכנן, אבל במקביל אנחנו מתחילים ליישם אגרת ביטול במקרה של ביטול או אי-הגעה לאנייה ברגע האחרון מצד הלקוחות״.
״הטכנולוגיה והדיגיטליזציה משנות דפוסי מסחר גלובליים. מארסק ליין נותרה מחויבת לשרת לקוחות חדשים וקיימים עם פתרונות חדשניים המחברים בין שרשרת האספקה״, אמרה סילביה דינג, סמנכ"ל בכיר וראש מחלקת המסחר של מארסק ליין. ״פלטפורמת הפיילוט הזו תספק יציבות בשרשרת האספקה שלנו ללקוחות, תגביר את השקיפות בהבטחות התמחור והשירות ותשפר את היעילות התפעולית של מארסק ליין. ענף הספנות נתקל בשיעור גבוה של NO-SHOW וביטולים ברגע האחרון והמצב משתנה דרמטית משבוע לשבוע ומאנייה לאנייה. המצב הזה מהווה אתגר עצום עבור חברות הספנות שמעוניינות לספק ללקוחותיהן מוצר אמין ככל האפשר״.
גברת דינג הוסיפה כי ״אנחנו מאמינים כי על ידי אימוץ נהלים מוצלחים מתעשיות אחרות כמו חברות התעופה למשל נוכל במהלך הזמן להפחית או לבטל כלל את מנהג ה-NO SHOW ולאפשר ללקוחות שלנו שירות יציב יותר ויעיל יותר״.