מארסק ליין: הושלמה מכירת מרקוסול

מארסק ליין מכרה את החברה ואת פעילותה לחברת הספנות הצרפתית CMA CGM ב-13 ביוני 2017 תמורת סכום לא ידוע. מארסק ליין תחזק נוכחותה בברזיל ודרום אמריקה באמצעות חברת Alianca


11:19 ,10.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

 

כזכור, בעקבות עסקת הרכישה בין מארסק לין וחברת המבורג סוד נדרשה חברת מארסק ליין על ידי הרשויות הרגולטוריות בברזיל למכור את חברת Mercosul שהיתה בבעלותה. מרקוסול, שחקנית מובילה בתחום ההובלה הימית בברזיל, הינה חברת ספנות בעלת 4 אניות מכולה ו-290 עובדים.

 

מארסק ליין מכרה את החברה ואת פעילותה לחברת הספנות הצרפתית CMA CGM ב-13 ביוני 2017 תמורת סכום לא ידוע, וכעת, לאחר השלמת עסקת המכירה של המבורג סוד למארסק ליין, הושלמה גם עסקת המכירה של מרקוסול לידי CMA CGM.

 

סורן טופט, סמנכ״ל התפעול בקבוצת מארסק ציין כי ״מרקוסול הינה חברה מכובדת ומנוהלת היטב עם צי מצוין ועם לקוחות בעלי ערך. היא היתה מותג מוערך בחברה שלנו, ואנו מאחלים לחברה ולעובדים המסורים שלה עתיד מוצלח״.

 

נציין כי העסקה נועדה להבטיח כי שוק ההובלות הימיות הפנימיות בברזיל יישאר תחרותי וכי הלקוחות ימשיכו ליהנות ממבחר ספקים בשוק הספנות.

 

מחברת מארסק ליין נמסר כי בכוונתה לחזק את נוכחותה בברזיל באמצעות חברת הבת של המבורג סוד – חברת Alianca – חברת הספנות המובילה בברזיל בתחום הקבוטז׳ (Cabotage) אשר הינה בעלת נתח שוק של 59% משוק ההובלות הימיות הפנימיות בברזיל.

 

חברת Mercosul השיקה את פעילותה בשנת 1996 ונרכשה על ידי חברת מארסק בשנת 2006. החברה מתמחה בהענקת שירותים ימיים לשוק התובלה הברזילאי המקומי והיא בעלת נתח של 21% משוק ההובלות הימיות בברזיל. צי אניות המכולה של המונה ארבע אניות פועל בברזיל ובדרום אמריקה. החברה מעסיקה 130 עובדים ביבשה ו-160 עובדים בים. החברה דיווחה על הכנסות של 128 מיליון דולר בשנת 2016 והיא בעלת רווחיות אטרקטיבית.