מארסק: טקס הענקת שם לאניית מתנול בלוס אנג׳לס

האנייה הראשונה המופעלת על ידי מתנול ירוק הגיעה לנמל בארה״ב והיא האנייה Alette Mærsk. וינסט קלרק, מנכ״ל קבוצת מארסק: עד 2030, אנו שואפים להעביר 25% מהמטען שלנו באוקיינוס ​​באמצעות דלק בעל פליטות נמוכות, הגיע הזמן שה-IMO יאשר את מנגנון האיזון הירוק


11:02 ,01.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר צוין רגע היסטורי בנמל לוס אנג׳לס עם טקס הענקת שם של האנייה Alette Mærsk - האנייה הראשונה המופעלת על ידי מתנול ירוק שהגיעה לנמל בארה״ב.

 

וינסנט קלרק, מנכ״ל קבוצת מארסק, שנכח בטקס הענקת השם לאנייה בנמל לוס אנג׳לס, אמר במהלך הטקס: ״תודה לצוות המסור שלנו - הם עמוד השדרה של ההצלחה שלנו, והם שומרים על מטעני הלקוחות שלנו כל יום בים. אבל אנחנו צריכים להיות ברורים - האתגר שלפנינו הוא עצום. הסדרה החדשה שלנו של ספינות בעלות אפשרות הנעה כפולה היא התחלה, אבל היא לא פתרון בר קיימא. אנו זקוקים לפעולה מיידית ומתואמת בכל הענפים. עד 2030, אנו שואפים להעביר 25% מהמטען שלנו באוקיינוס ​​באמצעות דלק בעל פליטות נמוכות. אבל השגת יעד זה דורשת שינוי מערכתי. אנו זקוקים בדחיפות לרגולציה שתהפוך את הדלקים הירוקים לכדאיים ובמחיר סביר.

 

מנהיגי ספנות עולמיים מאוחדים בקריאה זו. הגיע הזמן שהארגון הימי הבינלאומי יאשר את מנגנון האיזון הירוק כדי לתמרץ שילוח בר קיימא מבלי להעלות משמעותית את עלויות הסחר העולמי.

כשהשלט ההוליוודי האייקוני צפה עלינו היום, אנו נזכרים שזו לא חזרה שמלה עבור הפלנטה שלנו - השעון מתקתק״.

 

מנכ״ל מארסק הוסיף כי סנדקית האנייה הינה קלואי קים וציין את לקוחות החברה, בהם חברות כמו Nike ו-Venkatesh Alagirisamy, ״אשר דגלו באחריות האקלים בשרשרת האספקה, ואימצו את תוכנית הדלק הביולוגי שלנו ECO Delivery תוך קביעת סטנדרטים שאנו מקווים שאחרים יפעלו לפיהם״.