מארסק ונמל שנגחאי בהסכם תדלוק מתנול ירוק

קבוצת הספנות והלוגיסטיקה הדנית Maersk חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם הקבוצה הבינלאומית של נמל שנחאי SIPG עבור פרויקט דלק של מתנול בנמל המכולות הגדול בעולם


12:59 ,26.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת הספנות והלוגיסטיקה הדנית Maersk חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם הקבוצה הבינלאומית של נמל שנחאי SIPG עבור פרויקט דלק של מתנול בנמל המכולות הגדול בעולם.

 

על פי מזכר הבנות, שני הצדדים יעבדו יחד כדי לחקור תדלוק מתנול ירוק מספינה לספינה לאחר ש-Maersk תקבל לרשותה את האספקה ​​של אניות המכולות החדשות שלה בשנת 2024 אשר מסוגלות להניע באמצעות מתנול ירוק.

 

מארסק מצפה כי 19 מכלי השיט הללו יכנסו לשירות בשנתיים הקרובות, ואמרה כי הקמת תשתית תדלוק של מתנול בנמלים היא אחד המרכיבים המרכזיים בדרכה להשגת יעד אפס פליטות נטו לשנת 2040 בכל עסקיה.

 

העסקה תתמוך גם בנמל שנגחאי בהשגת מטרתו להפוך לאחת מנקודות התדלוק הירוקות המסחריות בעולם, כמו גם למרכז תדלוק דלק מתנול ירוק אזורי.

 

מארסק אמרה כי השלב הראשון של שיתוף הפעולה צפוי לראות את SIPG מספקת תדלוק ואחסון מיכלי דלק בנמל, בעוד שהשלב השני הפוטנציאלי יכול לראות את הצדדים בוחנים כיצד ליצור שותפות אסטרטגית אנרגיה כוללת כדי לקדם את הרחבת שירותי התדלוק  במעלה הזרם של שרשרת תעשיית המתנול הירוק.