מארסק ו-CMA CGM בשת״פ להפחתת פליטות פחמן

חברות הספנות יעבדו יחד כדי לפתח את השימוש בדלקים ירוקים חלופיים להנעת אניות ויפעלו יחד למען הסברה למעבר האנרגיה של התעשייה. וינסנט קלרק, מנכ״ל מארסק: ״לשם האצת המעבר הירוק אנו זקוקים למעורבות חזקה של שותפים ברחבי התעשייה״


11:57 ,26.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק מדנמרק וחברת CMA CGM מצרפת הודיעו כי החליטו לאחד כוחות במספר תחומים הקשורים לדה-קרבוניזציה, תוך ציות מלא לכל החוקים והתקנות. שתי החברות היו בין הראשונות והמובילות בקרב חברות הספנות להציב יעדי אפס פליטה נטו לעסקי הספנות שלהם, זיהו פתרונות ניתנים להרחבה שיכולים ליצור השפעה בעשור הזה, וכבר נקטו – כל אחת בנפרד - בנתיבים שאפתניים לקידום פחמן לספנות.

 

שתי חברות הספנות יעבדו יחד כדי לפתח את השימוש בדלקים ירוקים חלופיים להנעת אניות מכולה, קרי, פיתוח סטנדרטים גבוהים לדלקים בר-קיימא חלופיים ירוקים - כולל ניתוח של מחזור חיים מלא וגזי חממה קשורים - וסיוע בקביעת המסגרת של ייצור המוני של מתאן ירוק ומתנול ירוק. פיתוח ותחזוקה של סטנדרטים לתפעול כלי מתנול ירוק בכל הנוגע לבטיחות ובונקר, כמו גם האצת מוכנות הנמל לבונקר ואספקת ביו/e-מתנול בנמלי מפתח ברחבי העולם. ממשיכים לחקור במשותף מו״פ על רכיבים אחרים של פתרון האפס נטו כדלקים חלופיים חדשים, כמו אמוניה, או טכנולוגיית חדשנות עבור הספינות שלנו.

 

כמו כן, שתי חברות הספנות מובילות לדחוף יחד הסברה למעבר האנרגיה של התעשייה. יתר על כן, מארסק ו-CMA-CGM מסכימות שתיהן לתפקיד הבסיסי של הרגולציה בהבטחת שחרור הפחמן של המגזר. שתי החברות מברכות בחום על התוצאה של הוועדה האחרונה להגנת הסביבה הימית של הארגון הימי הבינלאומי, שבמהלכה אומצה אסטרטגיית ה-IMO לשנת 2023 להפחתת פליטות גזי חממה מאוניות, עם יעדים מחוזקים להתמודדות עם פליטות מזיקות.

 

Maersk ו-CMA CGM נותרו מחויבות לתמוך במשותף ולעודד את המדינות החברות ב-IMO לנקוט צעדים שאפתניים בחתירתן למטרות הגבוהות ביותר שניתן להשיג. צעדים אזוריים כמו האיחוד האירופי Fit for 55 וחוק הפחתת האינפלציה בארה״ב מתקבלים בברכה על ידי שתי החברות כדי לעזור לעורר את הביקוש לפתרונות שילוח ירוקים.

 

CMA CGM ומארסק מאשרות את נכונותן לעסוק בשיתוף פעולה עם בעלי עניין רגולטוריים בהקמת מסגרת רגולטורית בינלאומית חזקה ובת קיימא של GHGGG ומזמינות קווי ספנות בינלאומיים אחרים המעוניינים בכך להצטרף אליהם בשיתוף פעולה זה עם המוסדות הרגולטוריים. מסגרת כזו היא בפרספקטיבה של שתי החברות תנאי מוקדם להפחתת פליטת הפחמן לתעשיית הספנות ולהבטחת מגרש שווה לסביבה עסקית גלובלית.

 

רודולף סעדה, יו״ר ומנכ״ל קבוצת CMA CGM: ״השותפות הזו היא אבן דרך להפחתת הפחמן של התעשייה שלנו. על ידי שילוב הידע והמומחיות של שני מובילי ספנות, נאיץ את הפיתוח של פתרונות וטכנולוגיות חדשות, שיאפשרו לתעשייה שלנו להגיע ליעדי הפחתת ה-CO2 שלה. אנו מצפים להצטרפות לחברות נוספות״.

 

וינסנט קלרק, מנכ״ל A.P. Moller – Maersk: ״א.פ. מולר - מארסק רוצה להאיץ את המעבר הירוק בתחום הספנות והלוגיסטיקה וכדי לעשות זאת, אנו זקוקים למעורבות חזקה של שותפים ברחבי התעשייה. אנו שמחים שיש לנו בעל ברית ב-CMA CGM וזו עדות שכאשר אנו מתאחדים באמצעות מאמצים ושותפויות נחושים, מתגלה דרך מוחשית ואופטימית לעבר עתיד בר-קיימא״.