מארסק: המצב בים האדום ממשיך לגרום לשיבושים

חברת הספנות הדנית הודיעה ללקוחותיה כי היא תסיט את מסלולי ההפלגה מסביב לכף התקווה הטובה ״לעתיד הנראה לעין״. מציינת: המורכבות של המצב בים סוף התגברה במהלך החודשים האחרונים, מעריכים כי אובדן הקיבולת בשל צווארי הבקבוק מגיעה לכ-15 עד 20 אחוז משוק זה


12:03 ,06.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מארסק פנתה היום ללקוחותיה בהודעה בה נאמר כי ״השפעות המצב בים האדום מתרחבות וממשיכות לגרום לשיבושים בתעשייה״. חברת הספנות הדנית ציינה כי היא ״מפתחת פתרונות במטרה להציע ללקוחותינו אמינות רבה יותר עבור שרשראות האספקה ​​שלהם״.

 

מארסק כתבה בהודעתה כי ״המורכבות של המצב בים סוף התגברה במהלך החודשים האחרונים. כדי להגן על הצוות שלנו, כלי השיט והמטענים, אנו מסיטים את מסלול ההפלגה מסביב לכף התקווה הטובה לעתיד הנראה לעין. עם זאת, אזור הסיכון התרחב, וההתקפות מגיעות רחוק יותר מהחוף. הדבר מאלץ את האניות שלנו להאריך את מסען עוד יותר, וכתוצאה מכך נדרשים זמן ועלויות נוספות כדי להביא את המטענים ליעדם״. 

 

החברה ציינה כי ״ההשפעות הנוצרות של המצב כללו צווארי בקבוק כמו גם עיכובים ומחסור בציוד ובקיבולת. אנו מעריכים אובדן קיבולת בתעשייה של 15-20% בשוק ההובלהה מהמזרח הרחוק לצפון אירופה והים התיכון במהלך הרבעון השני של השנה״. 

 

החברה ציינה עוד כי היא כל שביכולתה כדי להגביר את האמינות, כולל הפלגה מהירה יותר והוספת קיבולת. כמו כן החברה ציינה כי היא הפחיתה לאחרונה את תוספת עונת השיא (PSS), אך היא היא הוגדלה שוב כדי לסייע בכיסוי העלויות הנוספות.

 

נציין כי שבתאי כהן, מנכ״ל מארסק ישראל, אמר כי לשוק הישראלי אין שינוי מהמצב הקיים. ״השירות שלנו יציב, שבועי ואמין״, הוסיף.