מארסק הורתה לאניותיה לעצור ההפלגות בים האדום

חברת מארסק ציינה בהודעתה כי היא דואגת לבטחון הימאים שעל אניותיה, וזאת לאחר הסלמה באיומים ובתקיפות מצד החותים בתימן. לפי דיווחים היום אירעו לפחות שתי תקריות ימיות במעורבות החותים באזור באב אל מנדב


19:01 ,15.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הספנות הדנית הורתה לכל אניות הצי שלה אשר נמצאות בדרכן אל על הכניסה הדרומית לים האדום לעצור את מסען, וזאת לאחר התקפה על אחת מאניות החברה אתמול. חברת מארסק ציינה בהודעתה כי דואגת לבטחון הימאים שעל אניותיה, וזאת לאחר הסלמה באיומים ובתקיפות מצד החותים בתימן. 

 

החברה כתבה היום בהודעתה כי: ״מארסק מודאגת מאוד מהתקרית שבה היה מעורב ה-MAERSK GIBRALTAR בזמן שהספינה הפליגה מסלאלה, עומאן לג׳דה, ערב הסעודית. הצוות והספינה מדווחים כי הם כעת בטוחים. אנו עובדים כעת על מנת לברר את הפרטים המלאים של האירוע. כלי השיט לא נפגע״.

 

החברה המשיכה וציינה כי ״מספר פוסטים מסתובבים מתארים את אירוע השריפה הטראגית על אניית ׳מארסק הונם׳ בשנת 2018. אנו רוצים להבהיר שהתמונות והסרטונים המדוברים אינם קשורים ואינם מייצגים את האירוע שהתרחש אתמול. אניית ׳מארסק גיברלטר׳ לא נפגעה. ״ההתקפות האחרונות על ספינות מסחריות במצר באב אל-מנדב מדאיגות ומהוות איום משמעותי על ביטחונם וחייהם של הימאים״. 

 

ואכן, ההתקפות של המורדים החותים הולכות ומסלימות. על פי דיווחים היום אירעו לפחות שתי תקריות ימיות במעורבות החותים באזור באב אל מנדב. התקרית הראשונה כללה פגיעה ישירה באניית מכולות Al Jasrah של חברת האפאג לויד שמפליגה תחת דגל ליבריה. על פי הדיווחים נגרם נזק לאנייה ושרפה פרצה על הסיפון. לפחות מכולה אחת נפלה למים כתוצאה מהפגישה באנייה. לא ברור האם האנייה נפגעה מטיל או מכטב״מ. האנייה יצאה מיוון בדרכה לסינגפור ונפגעה כאשר היתה במרחק של 60 מייל ימי מנמל חודיידה בתימן. 

 

חברת האפאג לויד מסרה בהצהרה לפני זמן קצר כי ״אניית המכולות שלנו הותקפה ליד חופי תימן, אך איש מאנשי הצוות שלה לא נפגע״.

 

התקרית השנייה היום כללה פגיעה באניית מכולות של חברת MSC. על פי הדיווחים החותים מדווחים על פגיעה בשתיים מאניות החברה MSC Platinum ו-MSC ALANIA.