מארסק הונאן: השריפה גרמה למותם של 5 אנשי צוות

מחלצים מצאו את גופותיהם של שלושה מתוך ארבעת אנשי הצוות שנעדרו מאז שפרצה שריפה בשבוע שעבר על סיפון אניית המכולה בנפח של 15,000 TEU


13:55 ,13.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מחלצים מצאו את גופותיהם של שלושה מתוך ארבעת אנשי הצוות שנעדרו מאז שפרצה שריפה בשבוע שעבר על סיפון אניית מארסק Maersk Honan, אניית מכולה בנפח 15,000 TEU. מדובר באניית מכולה שנמסרה לידי החברה לפני שנה בלבד ושריפה פרצה על סיפונה ב-6 במרץ (יום שלישי שעבר) בעת שהפליגה בים הערבי. 23 אנשי צוות פונו לאנייה שעברה באזור כאשר שניים מהם נפצעו במהלך האירוע. האנייה, שהיתה בדרכה מסינגפור לתעלת סואץ, היתה במרחק של 900 מייל ימיים מדרום מזרח לנמל סאלאלה בעומן. על סיפון האנייה היו כ-7,860 מכולות.

 

נציין כי חברת מארסק החליטה להסיט ממסלולן מספר אניות של החברה שהיו באזור על מנת שיגיעו לסייע במשימת החילוץ. בין האניות שהגיעו לאזור MSC Lauren, Edith Maersk ו-Gerd Maersk.

 

בחברת מארסק ליין מסרו כי הם מניחים כי גם איש הצוות הרביעי שנעדר מת גם הוא באירוע – עובדה שמסכמת את סך הנפגעים בשריפה בחמישה הרוגים.

 

סמנכ״ל התפעול של החברה, סורן טופט, שלח את תנחומיו למשפחות של אנשי הצוות שנספו בתאונה וציין כי החברה תעשה כל שביכולתה על מנת לתמוך בהן ברגעים קשים אלו.

 

נציין כי החיפושים על סיפון האנייה נמשכים למרות שהחיפושים בים נעצרו. נזכיר כי שני אנשי צוות פונו לבית חולים בהודו והם נמצאים במחלקה לטיפול נמרץ.

 

המשטרה הימית של הודו תבצע חקירה של האירוע ותראיין במסגרתה את כל אנשי הצוות של האנייה. נציין כי משמר החופים של הודו רמז כי ככל הנראה השריפה נבעה משריפת כימיקלים שהיו על האנייה ואוחסנו בחרטום האנייה.