מארסק בשת״פ עם וולבו לשינוע מטענים תוך הפחתת פליטות

וולבו תפחית את פליטת גזי החממה ב-28,000 טון במהלך 12 החודשים הקרובים באמצעות שימוש בפתרון הירוק של מארסק הכולל שימוש בביו-דיזל בשינוע הימי שלה. שתי החברות חולקות חזון משותף להפחתה לאפס פליטות עד 2040


12:23 ,04.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

וולבו, יצרנית הרכב השוודית, משתפת פעולה עם מארסק כדי לצמצם את טביעת הרגל הגלובלית של גזי החממה (GHG) משינוע המכוניות בים. מארסק משתמשת כיום בביו-דיזל מהדור השני המבוסס על חומרי פסולת כדי להפחית את פליטת גזי החממה של לקוחותיה במסגרת מוצר שחרור הפחמן שלה ECO Delivery Ocean.

 

עם כמעט 15,000 מכולות תחת Maersk ECO Delivery Ocean, וולבו תפחית את פליטת גזי החממה ב-28,000 טון במהלך 12 החודשים הקרובים. הפתרון של מארסק ישמש את וולבו להובלת חומרי גלם מיועדים למפעלי הייצור של וולבו בסין, אירופה ואמריקה, כמו גם לטובת הפצת חלקי חילוף ברחבי העולם באמצעות מכולות בים. מארסק ציינה כי ההובלות הראשונות של ECO Delivery החלו ביוני.

 

בירנה אודפורס, מנכ״לית ה-Area Nordics של Maersk: ״מארסק וולבו חולקות יעד משותף להפחית את סך פליטת גזי החממה שלהן לאפס נטו עד שנת 2040. בשיתוף הקצב השאפתני הזה בהפחתת הפחמן, שתי החברות איחדו כוחות כדי למקסם את ההתקדמות לקראת אפס פליטה בשרשראות האספקה״.

 

חוויאר וארלה, מנהל תפעול וסגן מנכ״ל וולבו: ״דלק מתחדש הוא לא הפתרון  הסופי להסרת CO2 מההובלה הימית בעולם. אולם יוזמה זו מראה שאנו יכולים לפעול כעת וליישם פתרונות המשיגים תוצאות משמעותיות בזמן ההמתנה לחלופות טכנולוגיות ארוכות טווח. אנחנו רוצים לעורר גם יצרניות רכב אחרות לפעולה, להגביר את הביקוש להובלות ימיות חסכוניות בפחמן ולבסס דלקים מתחדשים כפתרון לטווח בינוני שעובד. לכולנו יש אחריות לפעול״.

 

חברת מארסק ציינה בהודעתה כי ״עם ECO Delivery Ocean מארסק מציעה ללקוחותיה את ההזדמנות לטפל בהובלה מלאה עם ביו-דיזל מאושר ממשאבי פסולת תמורת עלות נוספת קטנה וקבועה. החיסכון המקביל בגזי חממה מאושר ללקוחות עם תעודה מאומתת״.