כוחות השוק מעמידים למבחן את ההנחה שהפעלה של מגה אוניות מכולה תתבטא תמיד בהוצאות תפעוליות נמוכות יותר. כך אמר לאחרונה סמנכ"ל הכספים הגלובלי של מארסק ליין סורן טופט.
סקו דיבר במסגרת תדרוך עיתונאים, בו אמר, בין השאר: "עד עכשיו, ככל שהאונייה היתה גדולה יותר, כך הלכו ההוצאות ופחתו, אולם מה שאנו רואים עתה הוא תופעה של כוחות שוק מצומצמים מאוד, מחירי הובלה נמוכים ועלויות דלקים נמוכות. היות וכך, כוחות השוק מעמידים למבחן את המשוואה, שבה מעבר מאוניות מכולה בעלות קיבולת של 6,000 TEU לאוניות בעלות קיבולת של 10,000 TEU מביא בהכרח לירידת ההוצאות".
טופט ציין עוד, כי אוניות מכולה גדולות יותר צריכות לפקוד יותר נמלים. "היות וכך", אמר, "אי אפשר לקבל את העובדה שאוניות גדולות הן תמיד טובות יותר".