מארסק, CMA CGM והאפאג לויד הודיעו על עליית מחירים

חברות הספנות הודיעו על עליית מחירים שתיכנס לתוקף ב-15 ביולי. מארסק: מחירי ההובלה יעלו בממוצע ב-100 דולר ל-TEU וב-150 דולר ל-FEU


13:53 ,07.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

שלוש חברות ספנות גדולות ובולטות הכריזו על עלייה בשיעור דמי ההובלה הימית החל מה-15 ביולי. החברות הן מארסק, חברת CMA CGM וחברת האפאג לויד.

 

חברת מארסק הודיעה כי החל מה-15 ביולי תהיה עליית מחירים כללית בדמי ההובלה שלה, אך מרבית ההעלאות ייכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט. מחירי ההובלה יעלו בממוצע  ב-100 דולר ל-TEU וב-150 דולר ל-FEU.

 

בנוסף החברה הודיעה על העלאת מחירים בנתיבים מסוימים כגון העלאה של 750 דולר ל-TEU עבור מטען שיוצא מאזור הים התיכון לכיוון מזרח אפריקה. כמו כן, תהיה העלאה של 500 דולר ל-TEU עבור מטענים מהחוף המזרחי של דרום אמריקה למזרח התיכון ולאזור דרום אסיה. כמו כן תהיה עליית מחירים לגבי הובלת מטענים כגון סוכר, עץ, נייר וגרוטאות מתכת.

 

כאמור, גם חברת CMA CGM הודיעה על עליית מחירי ההובלה הימית אך רק בנתיבים מאסיה לנמלי הים האדום. העלייה היא בשיעור של 300 דולר ל-TEU וגם היא תיכנס לתוקף ב-15 ביולי.

 

חברת האפאג לויד הגרמנית הודיעה גם היא על עליית מחירי ההובלה הימית לגבי כל סוגי המטענים בנתיבים מאסיה למפרץ ערב. דמי ההובלה הימית יעלו ב-100 דולר ל-TEU החל מ-15 ביולי.