חברת מארסק וחברת יונדאי מיפו מספנות חתמו על חוזה לבניית אנייה הזנה (פידר) בעלת טכנולוגיית מנוע כפול המאפשרת לה להפליג על מתנול או על דלק דל גופרית. מארסק הודיעה על כוונתה להזמין את אנייה כזאת – הראשונה מסוגה בתעשיית הספנות, בפברואר השנה. האנייה שתיבנה תניף את דגל דנמרק.
הנרייט הלברג טיגסן, מנכ״לית מותגים אסטרטגיים בקבוצת מארסק, אמרה כי ״אניית מכולה פורצת דרך זו מראה כי קיימים כבר היום פתרונות ברי הרחבה לפליטת מזהים בתעשיית הספנות. החל משנת 2023 נרכוש ניסיון יקר-ערך בהפעלת אניית המכולה של העתיד תוך הצעת הובלה ללא פליטת פחמן בור לקוחותינו הרבים המבקשים את עזרתנו בהורדת פליטת המזהמים לאורך שרשרת האספקה שלהם״.
אורכה של אניית ההזנה יהיה 172 מטר והיא תפעל ברשת סילנד אירופה, חברת בת של מארסק, על נתיב הספנות הבלטי בין צפון אירופה למפרץ בוטניה.
תצורת ההנעה של מתנול לכלי השייט יפותחו על ידי MAN Energy Solutions ו- Hyundai Engine and Machinery (מנוע ראשי) ו- Himsen (מנוע עזר) בשיתוף יונדאי Mipo ומארסק. חברת הסיווג תהיה הלשכה האמריקאית למשלוח (ABS).
מקבוצת מארסק נמסר עוד כי למעלה ממחצית הלקוחות הגדולים של החברה הציבו - או נמצאים בתהליך קביעתם של יעדים שאפתניים של אפס פחמן עבור רשתות האספקהשלהם, מה שהופך את ההזמנה לצעד חשוב נוסף במאמצי מארסק לתמוך במספר הגובר של הלקוחות הקוראים לשימוש במוצרים ניטרליים מפחמן.