לראשונה בעולם: שטר מטען מקורי הועבר בבלוקצ׳יין

מדובר בפיילוט ראשון בעולם במסגרתו הועבר שטר מטען דיגיטלי בטכנולוגיית בלוקצ׳יין מחברת צים אל מול חברת הלוגיסטיקה אג׳יליטי שאותה מייצגת רות קרגו בישראל. גדי רושין, מנכ״ל WaveBL: הליך של חצי שעה במקום שבועיים


10:40 ,27.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי אתמול בצהריים הסתיים בהצלחה פיילוט ייחודי במסגרתו הועבר העברת שטר מטען מקורי מצים לרות קרגו המשמשת כסוכנת של אג׳יליטי בישראל באמצעות פלטפורמת הקורייר האלקטרונית WaveBL. מדובר בפיילוט ראשון בעולם במסגרתו הועבר שטר מטען דיגיטלי בטכנולוגיית בלוקצ׳יין מחברת צים אל מול חברת הלוגיסטיקה אג׳יליטי שאותה מייצגת רות קרגו בישראל.

 

עמית חן, מנכ״ל רות קרגו: ״צים העבירו את השטר מטען בצורה אלקטרונית ייחודית חד חד ערכית, והסוכן שלנו העביר אותה אלינו באותה מערכת. אתמול זה הגיע אלינו ואנחנו הצגנו את המסמכים לצים בצורה אלקטרונית והיא תאפשר לנו לקבל את המטען״.

 

חן ביקש להדגיש כי שטר מטען הוא ימי הינו שטר מטען סחיר ולכן ישנה חשיבות גדולה לכך שהעברת שטר המטען בצורה אלקטרונית תהיה מאובטחת ברמה הגבוהה ביותר על מנת למנוע משטר המטען להגיע לידיים הלא נכונות.

 

גדי רושין, מנכ״ל WaveBL, ציין כי ״אתמול בפעם ראשונה רות קרגו קיבלו את שטר המטען המקורי בתוך המערכת של Wave. מדובר למעשה במעטפה אלקטרונית שכולל את כל המסמכים המקוריים כגון שטר מטען, חשבונית, Packing List, וכל המסמכים הרלוונטיים. אנשי רות קרגו פתחו את המעטפה האלקטרונית וביצעו הליך שנקרא בעגה שלנו Surrender, קרי, הם יעבירו את כל המסמכים המקוריים הללו לחברת צים – מה שמאפשר לצים לשחרר להם את המטען. זה הליך שבפועל עשוי לקחת חצי שעה במקום עשרה ימים או שבועיים שזה משך הזמן שלוקח היום לכל חילופי הניירת המקורית להגיע ליעדם״. 

 

רושין מסביר כי המערכת של Wave הינה למעשה מערכת קורייר אלקטרונית, והיא מאפשרת להעביר מסמכים בצורה מאובטחת אך גם להעביר מסמכים מקוריים כך שהשולח כבר אינו הבעלים של המסמך המקורי אלא מקבל רק עותק שלו, ואילו הנמען מקבל לרשותו את המסמך המקורי. ״אין ספק שמדובר בתהליך שחוסך עלויות, זמן רב והוא win win לכל הצדדים השותפים. אנחנו מתכוונים להרחיב את הפעילות שלנו לעבודה מול בנקים וממשלות, ולמעשה כל מי שרוצה להעביר בצורה אלקטרונית מסמכים מקוריים במהירות ובעלות משתלמת יכול להשתמש במערכת שלנו. כמערכת לא-ריכוזית המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ׳יין אנחנו מערכת נייטרלית לחלוטין״.