למרות הקורונה: היבוא בנמלים המרכזיים בארה״ב הגיע לשיא

נמלי ארה״ב טיפלו בכ-2.1 מיליון TEU במהלך חודש אוגוסט האחרון – עלייה של 9.7% לעומת יולי השנה ועלייה של 8% לעומת אוגוסט 2019. על פי הערכות, במהלך החודשים יולי עד אוקטובר השנה יבוא המכולות יגיע לשיא של 7.96 מיליון TEU


11:53 ,12.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

היבוא בנמלי המכולות הגדולים המשמשים hub לקמעונאים הגדולים בארה״ב הגיע לשיא של כל הזמנים, זאת במקביל לעלייה במכירות מאז תחילת המגיפה וחידוש המלאים בקרב החנויות הגדולות, בייחוד לקראת עונת החגים הקרבה ובאה.

 

על פי חברת Global Port Tracker, נמלי ארה״ב טיפלו בכ-2.1 מיליון TEU במהלך חודש אוגוסט האחרון – עלייה של 9.7% לעומת יולי השנה ועלייה של 8% לעומת אוגוסט 2019. זהו התיעוד הגבוה ביותר של יבוא מכולות בחודש בודד מתחילת התיעוד בשנת 2002. השיא הקודם נרשם בחודש אוקטובר 2018 עם יבוא של 2.04 מיליון TEU והוא אירע טרם כניסת היטלי מכס בסחר מול סין במסגרת מלחמת הסחר בין המדינות.

 

על פי הערכות (המספרים הסופיים טרם ידועים), בחודש ספטמבר יירשם יבוא של 2.08 מיליון TEU מכולות ביבוא – עלייה של 10.9% לעומת ספטמבר אשתקד.

 

על פי הערכות, במהלך החודשים יולי עד אוקטובר השנה יבוא המכולות יגיע ל-7.96 מיליון TEU – מספר שיא עבור עונת השיא במהלכה קמעונאים מייבאים סחורות לטובת עונת החגים הידועה בנתוני המכירות הגבוהים שלה.

 

בן האקט, מייסד חברת Hackett Associate, ציין כי הצמיחה ביבוא במהלך הקיץ משקפת את המכירות הקמעונאיות שרשמו עלייה לעומת שנה שעברה מאז חודש יוני, כולל עלייה של 2.6 אחוזים באוגוסט. ״כלכלת ארה״ב מביסה את התחזיות עם עלייה בצמיחה וביבוא ורושמת שיאים חדשים״, אמר האקט.

 

לדבריו, ״מכירות קמעונאיות הן חלק גדול מההוצאות הצרכניות, כך שניתן היה לצפות לראות עלייה כאשר הכלכלה משתפרת והצרכנים בטוחים. אך פחות מחצי שנה לאחר הירידות הגדולות ביותר בשיא באביב, מכירות הקמעונאות חזרו לרמות שלפני המשבר״.

 

נציין כי הדו״ח של חברת Global Port Tracker מספק נתונים היסטוריים ותחזיות עבור נמלי ארה״ב בהם נמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳, אוקלנד, סיאטל וטקומה בחוף המערבי; ניו יורק/ניו ג׳רזי, נמל וירג׳יניה, צ׳רלסטון, סוואנה, פורט אוורגליידס, מיאמי וג׳קסונוויל בחוף המזרחי, ויוסטון במפרץ מקסיקו.