למרות הסבסוד: חברת HMM מסיימת את 2018 עם הפסד של 720 מיליון דולר

חברת הספנות הדרום קוריאנית סיימה בהפסדים למרות עלייה של 10.6% בנפחים ששינעה. תקבל בשנה הקרובה כ-20 אניות ענק חדשות. ממשלת דרום קוריאה: למדנו את הלקח מהתמוטטות האנג׳ין, לא נרשה זאת שוב


12:32 ,13.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הדרום קוריאנית HMM (Hyundai Merchant Marine), אשר זוכה לסבסוד ממשלתי לשם המשך פעילותה, דיווחה על התוצאות הכספיות של החברה עבור שנת 2018.

 

מהדיווח עולה כי החברה סיימה את השנה בהפסד ניכר של 720 מיליון דולר (808 מיליארד וון דרום קוריאני). החברה ייחסה את הפסדיה לעלייה במחירי הדלק, לסנקציות על אירן, ול״עיכוב בהתאוששות תעריפי ההובלה״. נזכיר כי החברה סיימה את 2017 בהפסד של 1.1 מיליארד דולר.

 

החברה שינעה במהלך השנה 4.46 מיליון TEU – עלייה של 10.6% לעומת הנפחים ששינעה בשנה שעברה, וזאת הודות לשדרוג בפעילות המכירות והשיווק. עם זאת, בשל פעילותה האגרסיבית בתחום המכירות ורצונה להחזיר לעצמה נתח שוק ממנו נהנתה לפני השינוי הפיננסי הארגוני שעשתה ב-2016 בעקבות פשיטת הרגל של חברת האנג׳ין, הכנסותיה השתפרו ב-3.9% בלבד ועמדו על 5 מיליארד דולר וכתוצאה מכך הסתיימו בהפסד נקי.

 

מהחברה נמסר כי היא ״תמשיך במאמציה להבטיח יציבות בתחום המטענים ולמלא את 20  אניות הענק החדשות שהזמינה לאחרונה״.

 

נזכיר כי באוקטובר האחרון מימן התאגיד הממשלתי KOBC הלוואה בגובה 5.4 מיליארד דולר לחברת הספנות. החברה הזמינה בעקבות כך 12 אניות בנפח של 23,000 TEU ושמונה אניות בנפח של 14,000 TEU אשר יימסרו לידי החברה החל מהרבעון השני של 2020.

 

נזכיר כי המימון הממשלתי גרר גלי מחאה מצד אגודות הספנות האירופאיות והיפניות, שהאשימה את ממשלת דרום קוריאה ב״עיוותים לא הוגנים תחרותיים״.

 

על פי דיווחים בעיתונות זרה, ממשלת דרום קוריאה הפנימה ולמדה את הלקח שנגרם למוניטין הדרום קוריאני בתחום הספנות לאחר התמוטטותה של חברת האנג׳ין, והיא מתכוונת לעשות ״כל שביכולתה״ על מנת למנוע התמוטטות של חברת ספנות קוריאנית נוספת ולשמור על מעמדה כשחקנית מרכזית בתחום ההובלה הימית.

 

נציין כי HMM, אשר הינה חברת ״הברית״ (THE Alliance), מוסיפה רבות לברית אשר נתפסת על ידי השוק כבעלת צי אניות בנפחים ממוצעים. יחד עם זאת, נראה כי הדבר עומד להשתנות במהלך השנה הנוכחית עם קבלת אניות בנפח כולל של 460 אלף TEU עבור כלל חברות ״הברית״.  

 

על פי נתוני חברת אלפאליינר, נפח הקיבולת של HMM כולל ספר ההזמנות שלה צפוי לגדול מ-427,742 TEU כיום ל-820,742 עד סוף שנה הבאה – נפח שעשוי לקדם אותה למקום השמיני ברשימת חברת הספנות הגדולות בעולם ולדלג מעל לחברת יאנג מינג מטייוואן.