למרות אזהרות על אי ודאות בעתיד הקרוב בכל הקשור לביקושים בתחום ההובלה הימית, חברות הספנות מתכוונות בכל זאת להוסיף כ-10% נפח קיבולת לתנועת הסחר בין אסיה וצפון אירופה.
על פי ניתוח של חברת הנתונים ״אלפאלינר״, הודות לתוספת של סבב פקידות אחד מצד ברית אוקיינוס, וכן שדרוג נפח אניות הפועלות בקווים כיום מכ-13 אלף TEU לאניות בנפח כ-20 אלף TEU, הקיבולת השבועית בין אסיה וצפון אירופה תצמח בכ-20 אלף TEU בשבוע בממוצע, ותעמוד על קיבולת שבועית כוללת של כ-300 אלף TEU החל ממרץ הקרוב.
על פי אלפאליינר, נתונים אלה יוסיפו ללחוץ על תעריפי ההובלה בכיוון מטה, ואף ייעשו כן בתקופה הכי לא נכונה בשנה – בדיוק לאחר תום השנה הסינית החדשה, שנחשבת באופן מסורתי חלשה יותר בתחום הספנות.
נציין עוד כי מחירי ההובלה אף הראו ירידה קלה אף לקראת ראש השנה הסיני שמתחיל השנה ב-5 בפברואר וכולל השבתה כמעט מלאה של מפעלי הייצור.
קולות רבים והולכים משמיעים דאגה בכל הקשור לצמיחה בביקושים בשנה שבה היא הוודאות היא מילת מפתח, וזאת בשל הליך הברקזיט הצפוי בבריטניה,