ליבריה הדיחה את פנמה

פנמה, שהחזיקה בתואר כרשמית האניות הגדולה בעולם מזה כ-30 שנה, הודחה מהמקום הראשון לטובת ליבריה. זאת מבחינת רישום טונה ברוטו. מבחינת מספר האניות פנמה עדיין מובילה ושומרת על המקום הראשון


12:34 ,30.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

השינויים בעולם הספנות לא נשמרים רק לחברות הספנות הגדולות. אומנם MSC הדיחה בשנה החולפת את חברת מארסק מהמקום הראשון כחברת הספנות הגדולה בעולם ועכשיו יש שינוי גם בתחום מרשם האניות - פנמה, שהחזיקה בתואר כרשמית האניות הגדולה בעולם מזה כ-30 שנה, הודחה מהמקום הראשון לטובת ליבריה.

 

על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר הימית קלארקסון עולה כי ליבריה מובילה מבחינת רישום אניות במשקל כולל לפי טונה ברוטו. לדגל ליבריה יש כעת יתרון של 2.2 מיליון טונה ברוטו על פני פנמה בראש דירוג הרישום, והצי שלה גדל ב-5.6% עד כה השנה, לפי קלארקסון. יחד עם זאת, מבחינת מספר האניות הרשומות בספרים, פנמה עדיין שומרת על יתרון נאה של יותר מ-3,200 אניות.

 

אם מסתכלים על רשימת 30 הדגלים המובילים מבחינת רישום אניות בעולם, אזי המפסידות הגדולות עד כה השנה היו מלטה וקפריסין, ככל הנראה כתוצאה ממלחמת רוסיה באוקראינה, בעוד שהדגל שצמח הכי הרבה באחוזים היה דגל גרמניה.