לוג׳ינו: נהפוך חברת ספנות אחת לבעלת צי מכולות חכם

במסגרת תחרות ייחודית שהשיק הסטארט-אפ הישראלי תיבחר חברת ספנות בגודל בינוני שעל כל מכולות הצי שלה יותקנו מערכות ניטור מתקדמות של לוג׳ינו לטובת ניהול חכם ויעיל של שרשרת האספקה. שחר טל, מייסד לוג׳ינו: ״הצעה שאי אפשר לסרב לה״


09:14 ,10.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הסטארט-אפ לוג׳ינו, בתמיכתם של שותפים כגון לוידס רג׳יסטר, Sunwoda ועוד - הודיעו על השקת תחרות ייחודית במסגרתה תיבחר חברת ספנות אחת (בעלת צי מכולות במספר שאינו עולה על 150 אלף יחידות) שצי המכולות שלה ייהפך לצי חכם – וזאת הודות להתקנת ״אגם״ - היחידה החכמה שפיתחה לוג׳ינו, המסוגלת לעקוב אחר ולנטר את המכולה, הטמפ׳ שלה וכן לשמש כתחליף ליחידת הסגר שלה ובעתיד: להעריך את משקלSOLAS VGM  של המכולה.

 

לדברי שחר טל, אחד משני המייסדים של לוג׳ינו, ״לכל אחד מהשותפים שלנו להצעה יש עניין לבדוק מקרה בוחן אחד. המטרה היא לנהל בצורה הרבה יותר חכמה את הלוגיסטיקה של כל החוליות בשרשרת הלוגיסטית: מחברות ספנות ובעלי מטען ועד לביטוח ולמכס, כשיש הרבה מידע ואינפורמציה זמינה שמסוגלת להיות מתורגמת לחיסכון בכסף ובזמן אצל כולם״.

 

ההצעה, כאמור, פונה לכל חברות הספנות המטפלות ב-150 אלף מכולות ומטה – כמעט כל חברות הספנות למעט כ-20 חברות הספנות הגדולות בעולם. לתחרות שני שלבים כאשר בשלב הראשון על חברות הספנות המעוניינות לקבל לרשותן צי חכם להגיש מסמך קצר בו עליהם להסביר מה יעשו אם אכן יזכו – עליהם לתת מענה בתחום התפעולי, בתשומת לב הניהולית שתוקדש לנושא, כיצד הם יסייעו בפרויקט, מה תהיה תכנית המכירות שלהם ועוד.

 

צפו בסרטון עם עם שחר טל, מייסד לוג׳ינו: 

 

 

בשלב השני, אליו יעלה מספר חד ספרתי של חברות ספנות, תיבדק ההתאמה לעומק ותיבחן אופציית שיתוף הפעולה באופן מקיף בהרבה. חברת הספנות שתיזכה בתחרות תוכרז על כך במהלך יוני 2019, במסגרת ״אקו-מושן״. הדד ליין להגשת ההצעות מצד חברות הספנות הינו חודש פברואר 2019. פרטים נוספים ולינק להגשה כאן.

 

שחר טל: ״אני חושב שמבחינת חברות הספנות זו הצעה שאי אפשר לסרב לה. אנחנו נהפוך אותה לחברת הספנות הראשונה בעולם עם מאה אחוז צי חכם. כל מכולה תכרה מידע שיש לו ערך רב והוא שווה הרבה לשאר השרשרת הלוגיסטית. זה חיסכון בזמן וכסף. זו תהיה חברה שפתאום כולם מדברים עליה, שנמצאת בחזית הטכנולוגיה, ואת כל זה היא מקבלת בחינם״.

 

לדברי טל, מדובר בהשקעה של מיליוני דולרים בודדים לכל היותר, והמטרה היא להוכיח לשוק הספנות כי Contopia  - Container Utopia - זה משהו שקיים ועובד ״כקונספט לוגיסטי, כפרקטיקה טכנולוגית וכפרקטיקה עסקית. ואחרי שנוכיח את זה בחברת ספנות אחת נוכל לשכפל את הקונספט בחברות ספנות אחרות״.