אנאליסטים של SeaIntel Maritime צופים עלייה של 6% בקווי הסחר אסיה-צפון אירופה בשנה הבאה, לאור מסירה של 69 אוניות מכולה בעלות קיבולת של למעלה מ-10,000 TEU, שאמורות להחליף אוניות קטנות יותר.
יצוין כי לחברת הספנות CSCL יש חמש אוניות בעלות קיבולת של 19 אלף TEU, שכולן אמורות להיכנס לשירות במסגרת הקווים של אסיה-צפון אירופה.
עוד נמסר, שהקיבולת השבועית של מגזר הספנות הגלובלי ב-2015 יכולה לעלות ב-9.5% בהשוואה לקיבולת ב-2014, מ-246 אלף TEU, ל-270 אלף TEU.
לפי האנאליסטים של SeaIntel, במידה והדרישה בקווי הסחר אסיה-צפון אירופה תגדל באחוז אחד בממוצע ב-2015, יצטרכו חברות הספנות להסיר 0.9% מהשירותים בקו בכדי לשמור על איזון של דרישה-צריכה.
האנאליסטים אינם מצפים לקו ישר בגידול ב-2015, כשברבעון האחרון של השנה צפוי הגידול בקיבולת לעמוד על 7.2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2014, אלא אם כן יסירו חברות הספנות קיבולת מהקווים. במידה ולא, צפויה הקיבולת לעלות ב-15.4% ברבעון האחרון של 2015.