כנגד כל התחזיות: OOCL מציגה רווח נקי של 175 מליון דולר בחציון

במחצית 2011 הציגה OOCL גידול מאד מרשים של 9.4% בכמות המכולות ששינעה. יו"ר הקבוצה: תנאי הסחר במחצית הראשונה של 2011 קשים והתחזית לשנה זו צפוייה להיות מאכזבת. במחצית זו הזמינה OOCL עשר אניות ענק בקיבולות של 13,208 TEU


00:00 ,09.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת OOIL, חברת האם של ענקית הספנות OOCL, דיווחה אמש על רווח נקי של 175 מליון דולרים במהלך המחצית הראשונה של 2011. המחזור של OOCL עמד במחצית 2011 על 2.92 מיליארד דולרים, לעומת 2.73 בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 7%.

על כך אמר יו"ר OOIL, מר סי.סי. טונג: "לאחר תוצאות שיא שהשגנו ב- 2010 בתחום הספנות הקוית והשרותים הלוגיסטיים, תנאי הסחר במחצית הראשונה של 2011 קשים והתחזית לשנה זו צפוייה להיות מאכזבת. אמנם רמות הביקושים יישארו סבירות כפי שמשתקף בעלייה העקבית, שנה אחר שנה, בכמות המכולות שאנו משנעים, אבל, הגידול המתמשך בנפח הקיבולת של הצי העולמי עולה משמעותית על קצב הגידול בביקושים , מה שגורר אחריו ירידה מתמשכת, מאז השנה שעברה, ברמת דמי ההובלה בקוי הסחר ממזרח למערב. הדבר בולט במיוחד בקוי הסחר שבין אסיה ואירופה. ההידרדרות בגובה דמי ההובלה התרחשה למרות הצורך הגובר לייצר הכנסות בכדי לקזז את העליות המשמעותיות במחירי הדלקים שהתרחשו השנה".

"תעשיית הספנות הקוית נותרה תחרותית מאוד, עם איזון עדין בין ההיצע והביקוש, שגורם לירידות חדות בדמי ההובלה כל אימת שנפח קיבולת חדש מתווסף בצורה לא שקולה. הצורך בשיפור ברמת השירות ללקוחות הוא חיוני ונועד למשוך נפח נוסף", אמר מר טונג.

נציין כי במחצית 2011 הציגה חברת OOCL דוקא גידול מאד מרשים של 9.4% בכמות המכולות ששינעה, בהשוואה למחצית הראשונה של 2010 והסתכמה לסך של 2.4 מליון TEU. יחד עם זאת, ההכנסות מהובלה פר TEU היו נמוכות ב- 0.9% , מה שמקף את ההשפעה של הירידה בשיעורי דמי הובלה בסחר אסיה-אירופה.

עוד עולה כי במהלך המחצית הראשונה של 2011 הצטיידה OOCL רק באניות מכולות אחת (בקיבולת 8,888 TEU) ואניה שנייה מאותה הסדרה, נמסרה בחודש יולי. ארבע האניות הנוספות, מאותה הסידרה, שאותן הזמינה OOCL ימסרו רק במהלך 2014.

במחצית זו הזמינה OOCL עשר אניות ענק בקיבולות של 13,208 TEU ממספנות סמסונג שבקוריאה. אניות אלו ימסרו לחברה במהלך 2013 ו- 2014.

מר טונג התייחס לתחזית של ענף שינוע המכולות ואמר: "ההחלה המאוחרת של היטלי שיא-עונה בסחר הטרנס-פאסיפי, למרות רמות סבירות של ביקושים, מהווה אינדיקטור לתנאי הסחר הקשים הצפויים עד סוף השנה. היטלי שיא-עונה המסורתיים עשויים לספק שיפור מוגבל בלבד, במקרה הטוב, לשיעור הממוצע של דמי ההובלה בחודשים הקרובים. אין ודאות עד כמה הצריכה בארצות הברית תהה חזקה לאחר חג ההודיה וחג המולד.

מר טונג סיכם, "למרות המגמה המאכזבת של ירידה בשיעור דמי ההובלה במחצית הראשונה של השנה, הקבוצה נשארה רווחית. התוצאות של OOCL במחצית הראשונה, במיוחד הרווחיות התפעולית שלה, נותרה ברמה סבירה למרות המחיר הגבוה של הנפט – מה שמשקף הצלחה ביכולת שלנו לעמוד בצפיות של הלקוח תוך הקפדה על ההוצאות. יחד עם זאת, לאור התוספת בקיבולות כמו גם חוסר הודאות הכלכלית בשווקים בארה"ב ואירופה ועלויות הדלק המאמירות, אנו צופים כי תנאי הסחר במחצית השניה של שנה זו יהיה קשים. למרות התחזית הלא טובה לטווח הקצר, מצבה העסקי של הקבוצה בריא ואיתן והיא על מסלול ברור של צמיחה תחרותית בר קיימא".

נציין כי חברת OOCL מיוצגת בישראל על ידי חברת סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית.