כל נמלי הים ביפן חזרו לפעילות

15 נמלי הים באזור מוכה רעידת האדמה והצונאמי של המדינה חזרו לפעילות שגרתית והם ערוכים לפעילות רגילה לצד קבלת סיוע לנפגעי האסון. עם זאת, דליפת הקרינה הגרעינית מהכור בפוקושימה מחמירה


00:00 ,27.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

העיתונות הזרה מדווחת כי, כל הנמלים ביפן שנפגעו בידי רעידת האדמה והצונאמי שהיכו בחלקה הצפון-מזרחי של המדינה ב-11 במרץ נפתחו לפעילות. זאת לפי הודעה שהוציא משרד התחבורה והתיירות היפני.

נמל אוראי (Oarai) שבתחום Ibaraki ביפן נפתח ביום חמישי האחרון, והיה האחרון לחזור לפעילות מתוך 15 הנמלים הגדולים לאורך החוף הפסיפי באזורי Tohoku ו-Kanto. נמלי Ofunato בתחום Iwate ונמל Ishinomaki שבתחום Miyagi נפתחו בימי שלישי ורביעי בשבוע האחרון.

עוד מציינים במשרד התחבורה היפני כי, כל 15 הנמלים מוכנים עתה לעבודה שגרתית לצד שירותים הקשורים לאסון שפקד את יפן. כל 11 שדות התעופה המקומיים באזור הצפון-מזרחי של המדינה נפתחו כבר לפני כשבוע. שדה התעופה בסנדאי, אשר סבל מנזקים רבים עקב הצונאמי שפקד אותו, נפתח לקבלת אספקה וסיוע לנפגעי האסון. ביפן צופים כי, יעברו מספר חודשים עד ששדה התעופה יחזור לפעילות רגילה.

עוד נמסר כי, הכבישים הבינעירוניים המובילים מהאזור הצפון-מזרחי לאזורים אחרים במדינה נפתחו לתנועה. הממשלה היפנית מעריכה את הנזקים הכלכליים של האסון בין 200 ל-300 מיליארד דולר, הרבה מעבר לעלות הנזקים של רעידת האדמה הגדולה ביפן ב-1995 שמעדו אז על כ-123.5 מיליארד דולר.

עם זאת, יש לציין כי, אמצעי התקשורת מדווחים היום כי האיום הגרעיני עדיין עומד בעיינו לאחר שעובדים בכור מספר 2 בפוקושימה פונו, לאחר שקרינה בכמות הגבוהה פי 10 מיליון מהרגיל נמצאה במים הנמצאים בחלק ממנו. רמות גבוהות ומסוכנות של קרינה נמדדו במי הים בסביבת הכור, במוצרי מזון וגם במי השתייה בטוקיו.