כדאי לעבוד בלילה: התמריץ הכספי במיזם "לילה טוב" יוגדל

התמריץ הכספי במיזם "לילה טוב" יוגדל ויעמוד על 100 ₪ למכולה מלאה המשונעת בלילה אל/מ נמלי חיפה ואשדוד. זאת במקום 75 ₪ למכולה מלאה, כפי שהונהג עד כה. זאת במטרה להסיט את שינוע המכולות המלאות במשאיות אל נמלי הים ומהם, משעות היום העמוסות לשעות הלילה


00:00 ,12.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מגדילים את גובה התמריץ הכספי המוענק ליצואנים וליבואנים, במסגרת מיזם "לילה טוב" והוא יעמוד מעתה על 100 ₪ למכולה מלאה המשונעת בלילה אל/מ נמלי חיפה ואשדוד. זאת במקום 75 ₪ למכולה מלאה, כפי שהונהג עד כה.

נציין כי עדכון התמריץ הינו בתוקף החל מ- 26 ביולי 2011 וכי התמריץ מופיע כזיכוי כספי בחשבונית של הלקוח המונפקת על ידי חברת הנמל.

בחברת נמלי ישראל מסבירים את הצעד ברצון לעודד יצואנים ויבואנים להסיט את שינוע המכולות המלאות במשאיות אל נמלי הים ומהם, משעות היום העמוסות לשעות הלילה.

נזכיר כי מיזם "לילה טוב" יצא לדרך בעידודו של שר התחבורה ישראל כץ בסוף חודש אוגוסט 2010 והוא נועד להעניק תמריץ כספי לבעלי משאיות שיכניסו או יוציאו מכולות מלאות בנמלי חיפה או אשדוד החל מהשעה 22:00 בלילה ועד לשעה 06:00 בבוקר. עם השקת המיזם לפני למעלה משנה נקבע תמריץ כספי בסך 150 ₪ בשלושת החודשים הראשונים של המיזם, 100 ₪ בשלושת החודשים שלאחר מכן ובתום שישה החודשים להפעלת המיזם יינתן תמריץ קבוע של 75 ₪ לכל מכולה. כאמור, מעתה עודכן התמריץ בחזרה ל- 100 ₪ למכולה מלאה.

מיזם "לילה טוב" מבוצע בין השאר בשיתוף חברות נמלי חיפה ואשדוד, היבואנים, היצואנים, סוכני אוניות וחברות התובלה. חברת נמלי ישראל (חנ"י) השקיעה בפרויקט ארבעה מיליון שקלים והיא מנהלת אותו בשיתוף חברות הנמל בחיפה ואשדוד.

על פי הערכות כלכלני משרד התחבורה צפוי המיזם לחסוך למשק כ-47 מיליון שקלים בשנה והוא צפוי לצמצם את מעורבותם של משאיות כבדות בתאונות דרכים קטלניות ולצמצום זהום האוויר בכבישים בשעות השיא.