שני נתיבי הסחר העיקריים ממזרח למערב רשמו ירידות משמעותיות בתעריפי ההובלה ״ספוט״ כאשר הדבר מבקש ביקושים ״רכים״ בהרבה מהמקובל.
התעריפים בסחר בין אסיה ואירופה רשמו ירידה של 8.3% בתעריפים לצפון אירופה ועמדו על 831 דולר בממוצע, ואילו התעריפים לים התיכון רשמו ירידה של 6.8% ועמדו על 857 דולר בממוצע.
למרות שחברות הספנות ביטלו לאחרונה 13 הפלגות בסחר בין אסיב וצפון אירופה במטרה להקטין את השפעתו של ראש השנה הסיני הידועה כחלשה באופן מסורתי, הן עדיין מתקשות למלא את האניות המטענים וכתוצאה מכך תעריפי ה״ספוט״ ממשיכים לרדת.